משאיות

הראשונה בעולם: וולוו מספקת ללקוחות משאיות חשמליות עם פלדה ללא דלקי מאובנים

כיצרנית המשאיות הראשונה בעולם שעושה זאת, וולוו החלה להשתמש במשאיות שלה בפלדה ללא דלקי מאובנים. המשאיות החשמליות הראשונות עם פלדה ללא דלקי מאובנים מסופקות בימים אלה ללקוחות.
הראשונים בעולם: המשאיות החשמליות הראשונות של וולוו עם פלדה ללא דלקי מאובנים מסופקות כעת ללקוחות

בספטמבר השנה, וולוו משאיות החלה בייצור סדרתי של משאיות חשמליות כבדות, במשקל 44 טון*, כיצרנית המשאיות הראשונה שהגיעה להישג זה. כמה מן המשאיות החשמליות יהיו גם המשאיות הראשונות בעולם שנבנו מפלדה המיוצרת ללא שימוש בדלקי מאובנים.

"המסע שלנו אל היעד של אפס פליטת מזהמים כולל גם הפיכת הרכבים שלנו ללא שימוש בדלקי מאובנים בתפעול ולאורך זמן גם החלפת החומרים המרכיבים את המשאיות שלנו בחלופות נטולות מאובנים או מחומרים ממוחזרים," אומרת ג'סיקה סנדטרום, סמנכ"לית ניהול מוצר בוולוו משאיות.

הפלדה נטולת דלקי מאובנים מיוצרת במפעל הפלדה השוודי SSAB והיא מיוצרת באמצעות טכנולוגיה חדשה מבוססת מימן וחשמל המופק ללא דלקי מאובנים. התוצאה היא השפעה אקלימית נמוכה משמעותית וצעד חשוב להשגת שרשרת אספקה ללא פליטת מזהמים. בין הלקוחות שיקבלו משאיות חשמליות עם פלדה ירוקה ניתן למצור את חברת Amazon וחברת השילוח DFDS, באמצעות חברת ההובלות Simon Loos, שותפה של Unilever.

"אנו באמזון מתכוונים להפוך את כל מערך התפעול שלנו לנטול פליטות פחמן עד לשנת 2040. אנו זקוקים לשותפים כמו וולוו כדי לממש את המעבר," אומר אנדריאס מרשנר, סמנכ"ל שירותי הובלה אירופה באמזון.

"חברת DFDS מחויבת לתהליך המעבר לתחבורה ירוקה ולספק פתרונות הובלה ולוגיסטיקה ירוקים יותר. כל צעד במעבר אל שירותי לוגיסטיקה ירוקה מקרב אותנו אל חברה ללא פליטת פחמן ולכן אנו שמחים לדעת שכמה מהמשאיות החשמליות החדשות שנקבל בקרוב מיוצרות גם מפלדה ללא דלקי מאובנים," אומר ניקלאס אנדרסן, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת הלוגיסטיקה ב-DFDS.

הפלדה הראשונה שמיוצרת עם מימן תשמש עבור מסילות המסגרת של המשאית החשמלית, עמוד השדרה של המשאית עליו מורכבים כל הרכיבים האחרים. ככל שתגדל הזמינות של פלדה נטולת דלקי מאובנים, היא תשמש גם עבור חלקים אחרים של המשאית.

90% מחלקי משאית וולוו ניתנים למיחזור

כיום, כ-30% מהחומרים המשמשים משאית וולוו חדשה הם חומרים ממוחזרים. כמו כן, ניתן למחזר עד 90% מהמשאית בסיום מחזור החיים שלה. פלדה ללא דלקי מאובנים תהווה מרכיב משלים חשוב לפלדה המסורתית והממוחזרת המשמשת עבור המשאיות של וולוו.

וולוו משאיות מחויבת להסכם פריז בנושא שינויי האקלים ולהשגת פליטת גזי חממה אפסית בשרשרת הערך עד לשנת 2040, לכל המאוחר.

* משקל כולל משולב (GCW)

 

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯