משאיות

חברת Kaunis Iron בוחנת הובלת עופרת עם משאיות חשמליות של וולוו

חברת המכרות Kaunis Iron משקיעה במעבר להובלת מחצבי עופרת ברזל ללא שימוש בדלקי מאובנים. יחד עם וולוו משאיות, משאיות חשמליות כבדות במשקל של 74 טון* ייבחנו במסגרת פרויקט ייחודי. חברת Kaunis Iron מתכננת להשקיע חצי מיליארד SEK (קרונה שוודית) במשאיות חשמליות.

כיום, חברת Kaunis מובילה את העופרת שלה במסלול הובלה של יותר מ-160 ק"מ בין שתי ערים בצפון שוודיה, באמצעות משאיות הדיזל של וולוו. 30 משאיות סמי-טריילר עושות את הדרך הזו מסביב לשעון. התוכנית העתידית היא לעבור למשאיות חשמליות עבור הובלות כבדות, כך שהתפעול יהיה לחלוטין ללא שימוש בדלקי מאובנים וללא פליטת CO2.

בחורף 2021, משאית חשמלית מדגם Volvo FMX Electric נבחנה בהצלחה בתנאי דרך אמיתיים, תוך התמודדות עם הקור הארקטי וטמפרטורות הנמוכות ממינוס 30°C.

"המטרה שלנו היא להשיג את היעד של הובלה ללא דלקי מאובנים עד 2025," אומר לארס וולגרן, ראש אגף הלוגיסטיקה בחברת Kaunis Iron. "אנו עובדים קשה כרגע כדי לפתור את אתגרי ההובלה שלנו עם משאיות חשמליות. אם נצליח בכך, נוכל להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני בכ-15,000 טון בשנה לפי קצב התפוקה הנוכחי. בשנת 2023 אנו נתחיל את השלב הבא בתוכנית עם משאיות 74 טון, במטרה להגיע אל משאיות במשקל 90 טון. כך נשמור על משקל כולל משולב ללא שינוי בהשוואה לצי משאיות הדיזל הנוכחי שלנו."

"יעדי הקיימות של וולוו משאיות שאפתניים במיוחד ואנו שמחים מאוד להיות הספק של הפרויקט הזה, אשר יחולל שינוי אמיתי. הובלת עופרת הברזל של Kaunis Iron הינה היישום המאתגר ביותר שניתן להעלות על הדעת במונחים של משקלים, אקלים קר ושיעור ניצול האנרגיה. כיצרנית מובילה בשוק של פיתוח פתרונות הובלה כבדה בהנעה חשמלית, אנו מצפים להעמיק את שיתוף הפעולה," אומר אבה ברגבום וולין, מנהלת תחבורה חשמלית מסחרית בוולוו משאיות.

הפרויקט הינו שיתוף פעולה בין חברת Kaunis Iron, Wist Last & Buss ספק הפצה של וולוו משאיות וחברת האנרגיה Vattenfall אשר תספק תמיכה עם תשתית טעינה למשאיות החשמליות.

משאיות חשמליות עבור מרבית משימות ההובלה

וולוו משאיות החלה בייצור סדרתי של משאיות חשמליות בשנת 2019, כאחד ממותגי המשאיות הראשונים שעשו זאת. כיום, החל מספטמבר 2022, לחברה יש ששה דגמים של משאיות חשמליות בייצור סדרתי – המגוון הרחב ביותר של משאיות חשמליות בתעשייה, הנותן מענה לכל צורך החל מהפצה עירונית ופינוי אשפה ועד להובלות בענף הבנייה והובלות אזוריות. וולוו משאיות מכרה עד כה יותר מ-2,200 משאיות חשמליות. היעד של החברה הוא שמחצית ממכירות המשאיות יהיו חשמליות עד לשנת 2030.

* משקל כולל משולב (GCW)