משאיות

וולוו משאיות, IKEA וקבוצת Raben משלבים כוחות לקידום תחבורה ללא פליטת מזהמים

וולוו משאיות, חברת IKEA Industry וקבוצת Raben חתמו על הסכם שיתוף פעולה בנושא הובלות של מטען כבד ללא פליטת מזהמים. איקאה תציג משאיות חשמליות כבדות של וולוו עבור הובלות פנים בשני המפעלים שלה בעיר ז'בזינק בפולין, אשר יתופעלו על ידי קבוצת Raben. לקחים שנלמדו מתוכנית ההרצה ישמשו עבור למעבר להנעה חשמלית בקנה מידה של רשת תחבורה גדולה יותר.
המשאיות החשמליות הכבדות של וולוו ישמשו עבור הובלת מטען בין שני המפעלים של IKEA בפולין.

איקאה היא חברה גדולה עם יותר משני מיליון משלוחים ברחבי העולם מדי שנה. כדי להשיג את יעד האקלים האסטרטגי של הפחתת פליטת גזי חממה עבור הובלת מוצרים ב-70% לכל משלוח*, השימוש במשאיות חשמליות כבדות הוא קריטי. מעבר לרכבים חשמליים הוא אחד הפתרונות לטיפול בגורם העיקרי של שינויי האקלים.

כעת חברת IKEA Industry, וולוו משאיות וקבוצת Raben שילבו כוחות בפולין לפרישת משאיות חשמליות מדגם Volvo FM Electric. המשאיות ישמשו עבור העברת סחורה בין שני מפעלי IKEA Industry הממוקמים במרחק של 14 ק"מ זה מזה, בערים ז'בזינק ובאבימוסט במערב פולין.

את המשאיות יטעינו במתקני הייצור של IKEA Industry באמצעות אנרגיית חשמל מתחדשת ממקור חיצוני. המשאית החשמלית הראשונה תחל לפעול במהלך הסתיו והתוכנית היא להרחיב את צי המשאיות על סמך המסקנות שיופקו מתוכנית ההרצה.

"אנו שמחים להודיע על שיתוף פעולה זה שמטרתו להאיץ את המעבר שלנו לתחבורה בת קיימא. פרויקט זה מאפשר לנו לחקור וללמוד על האתגרים וההזדמנויות בפרישת הובלות חשמליות בקנה מידה של רשת הובלות גדולה יותר", אומרת מאלגורזאטה דוביס-טורולסקה, מנכ"לית IKEA Industry בז'בזינק.

"אנו נרגשים לעבוד יחד עם איקאה וקבוצת Raben לקידום פתרונות הובלה בני קיימא. לאיקאה ולקבוצת Raben יש יעדי אקלים שאפתניים כמו של וולוו. פרויקט זה ייתן לנו תובנות בעלות ערך ומהווה בסיס טוב לשיתוף פעולה נרחב בעתיד", אומר רוברט גרוזדנובסקי, סמנכ"ל אזור מזרח אירופה בוולוו משאיות.

"עבור קבוצת Raben, פרויקט זה הינו הצעד הראשון בתהליך צמצום פליטת הפחמן של צי המשאיות שלנו כחלק מהתוכניות השאפתניות שלנו להפחתת פליטת CO2 שאושרו לאחרונה מדעית על ידי מומחי יוזמת Science Based Targets (SBTi). זהו גם פרויקט חשוב לתהליך ההובלה המלא של המשאיות. אנו אחת מחברות הלוגיסטיקה הראשונות באירופה שהתמודדו עם האתגר השאפתני של הפעלת משאית חשמלית עם גורר במשקל 24 טון," אומר פיוטר בנסיאק, מנכ"ל Raben Transport.

וולוו משאיות החלה בייצור סדרתי של משאיות חשמליות בשנת 2019, כאחד ממותגי המשאיות הראשונים שעשו זאת. כיום לחברה יש ששה דגמים של משאיות חשמליות בייצור סדרתי – המגוון הרחב ביותר של משאיות חשמליות בתעשייה. היעד של החברה הוא שמחצית ממכירות המשאיות יהיו חשמליות עד לשנת 2030.

* בהשוואה לשנת ההתחלה 2017 (לא כולל משלוחים ישירים ללקוחות קצה).

אודות IKEA Industry

IKEA Industry היא חלק מחברת IKEA Supply ומהתפעול הפנימי של מפעלי הייצור של IKEA. עם 22 אתרים הפרושים ב-8 מדינות, IKEA Industry היא היצרן הגדול בעולם של ריהוט עץ המעסיק כ-17,500 עובדים.

אודות קבוצת Raben

קבוצת Raben היא ספקית לוגיסטיקה, המציעה שירותים מקיפים: לוגיסטיקה חוזית, רשת הפצה, לוגיסטיקה של מוצרים טריים, הובלת מטענים בין-מודאלית ו-FTL, הובלה ימית ואווירית. לקבוצה יש יותר מ-160 סניפים ב-15 מדינות אירופה, ובכל יום שולחת אל הכבישים למעלה מ-9,000 משאיות.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯