הפלדה של חברת SSAB מיוצרת באמצעות טכנולוגיה חדשה לחלוטין, המבוססת על מימן. התוצאה הינה בעלת השפעה אקלימית נמוכה בהרבה מייצור הפלדה הקונבנציונלית. שימוש בקנה מידה קטן של הפלדה במשאיות החשמליות הכבדות של וולוו יחל ברבעון השלישי של 2022.
"אנו נגדיל את השימוש בחומרים ללא דלקים בכל המשאיות שלנו כדי להפוך אותן לניטרליות אקלימית לא רק בתפעול שלהן, אלא גם בנוגע לחומרים מהם הן בנויות," אומרת ג'סיקה סנדסטרום, סמנכ"לית ניהול מוצר בוולוו משאיות.
הפלדה הראשונה המיוצרת עם מימן תשמש עבור מסילות המסגרת של המשאית, עמוד השדרה של המשאית עליו מורכבם כל הרכיבים האחרים. ככל שתגדל הזמינות של פלדה נטולת דלקים, היא תשמש גם עבור חלקים אחרים של המשאית.
כיום, כ-30% מהחומרים המשמשים משאית וולוו חדשה הם חומרים ממוחזרים. וניתן למחזר עד 90% מהמשאית בסיום מחזור החיים שלה.
"אנו שואפים ללא הרף לצמצם עוד יותר את טביעת הרגל האקלימית שלנו. אנו גם מתקדמים לעבר מחזוריות גדולה ותר הן בפעילות שלנו והן במשאיות," אומרת ג'סיקה סנדסטרום.
וולוו משאיות משתפת פעולה עם חברת SSAB בייצור פלדה נטולת דלקים מאז שנת 2021. המכונה הראשונה, נושאת מטען העשויה מפלדה ללא דלקים, הוצגה באוקטובר 2021. פלדה נטולת דלקים תהווה גורם משלים חשוב לפלדה המסורתית והממוחזרת המשמשת עבור משאיות וולוו.
וולוו משאיות מחויבת להסכם פריז ולהשגת פליטת גזי חממה אפסית בשרשרת הערך עד לשנת 2040, לכל המאוחר.