משאיות

וולוו משאיות מוכנה כעת לחשמל חלק גדול מענף הובלת הסחורות

עם תחילת מכירתן של שלושת המשאיות החשמליות הכבדות החדשות, וולוו משאיות סבורה שזהו הזמן לחשמול מהיר של ענף התובלה הכבדה. התחזית החיובית הזו מבוססת על יכולתן של המשאיות החשמליות מבית וולוו לענות על מגוון רחב של צורכי תובלה. באיחוד האירופי למשל, כבר היום ניתן לחשמל כמעט מחצית מכלל פעילויות התובלה שמתבצעות באמצעות משאיות.
 וולוו משאיות מוכנה כעת לחשמל חלק גדול מענף הובלת הסחורות
כעת, לאחר הוספת שלושת המשאיות החדשות, קו המוצרים החשמליים של וולוו משאיות יכול לתרום תרומה רבת משמעות להפחתת השפעתה של התובלה היבשתית על האקלים.

רוכשים מקומיים ובינלאומיים של ציי תובלה מגלים עניין רב ברכבים חשמליים. העניין הזה מונע על ידי יעדי האקלים השאפתניים שלהם, כמו גם מדרישת הצרכנים להפחתת פליטות הפחמן ולפעילויות תובלה נקיות יותר.

"יותר ויותר חברות תובלה מבינות שהן צריכות להתחיל את מסע החשמול שלהן כבר עכשיו, הן בשל מחשבה על הסביבה והן בשל סיבות תחרותיות ומתן מענה לדרישות הלקוחות למשלוחים ברי-קיימא. הודות להיצע הנרחב והמגוון של וולוו משאיות, חברות תובלה יכולות בהחלט להפוך לחשמליות", אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

הוספת שלוש משאיות חשמליות כבדות נוספות למגוון הדגמים

תחילת מכירתן של Volvo FH ו-Volvo FM החשמליות החדשות יובילו לכך שמעבר להנעה חשמלית בענף התובלה יהיה אפשרי כעת לא רק באזורים עירוניים אלא גם עבור הובלה בינעירונית. בנוסף לכך, Volvo FMX החשמלית החדשה מספקת דרכים חדשות המאפשרות להפוך את התובלה בתחום הבנייה לשקטה ונקייה יותר.

ייצור הדגמים החשמליים החדשים לאזור אירופה יחל בשנה הבאה. משאיות אלה מצטרפות ל-Volvo FL Electric ול-Volvo FE Electric שמיועדות לתובלה עירונית ומיוצרות בייצור סדרתי כבר משנת 2019 עבור השווקים באירופה. בצפון אמריקה, המכירות של VNR Electric החלו בדצמבר אשתקד. עם דגמי המשאיות החדשים, היצע הדגמים של וולוו משאיות כולל היום שש משאיות חשמליות בינוניות וכבדות ולכן היא היצרנית עם קו דגמי המשאיות החשמליות המסחריות המקיף ביותר בתעשייה.‬

כיסוי של כמעט מחצית מצורכי התובלה באיחוד האירופי

עם הוספת המשאיות החדשות שהן בעלות יכולות העמסה גבוהות יותר, מערכות הינע עוצמתיות יותר וטווח נסיעה של עד 300 ק"מ, מגוון המשאיות החשמליות של וולוו משאיות  יכול לכסות כ-45% מצורכי התובלה באירופה היום, כפי שעולה ממחקרים שונים.* מסיבה זו אנו יכולים לתרום תרומה חשובה להפחתת השפעת ענף התובלה היבשתית על האקלים, שעל פי הסטטיסטיקה הרשמית מהווה כיום כ-6% מסך פליטות ה-CO2 בתחומי איחוד האירופי.

"הפוטנציאל לחשמול ענף משאיות התובלה בעתיד הקרוב מאוד, הן באירופה והן באזורים אחרים בעולם הוא עצום", אומר רוג'ר אלם. "כדי להוכיח זאת, הגדרנו יעד שאפתני שלפיו לפחות 50% מההכנסות שלנו באירופה עד שנת 2030 יהיו ממכירת משאיות חשמליות, כאשר שלושת המשאיות החדשות שאנו משיקים כעת מהוות זינוק עצום אל עבר עמידתנו ביעד הזה".

היצע רחב של פתרונות חשמליים

בנוסף לרכבים החשמליים, תוכנית המעבר להנעה חשמלית של וולוו משאיות כוללת מערכת אקולוגית מלאה עם פתרונות שירות, אחזקה ומימון רבים, כמו גם אפשרויות אחרות שיכולות לסייע במעבר קל ומהיר יותר לתחבורה חשמלית. המערך ההוליסטי יעזור ללקוחות לשמור על רמת הפרודוקטיביות ועל השליטה בצי המשאיות החשמליות החדש שלהם.

"הפתרונות החשמליים המלאים שאנו, בשילוב עם רשת המשווקים והמוסכים המורשים שלנו, יכולים לספק לענף התובלה, ימלאו תפקיד חיוני בהבטחת הצלחתם של לקוחותינו", סבור רוג'ר אלם.

משאיות חשמליות הפועלות על דלק מבוסס מימן יושקו בעתיד

במבט הצופה אל פני העתיד, אפילו תובלה למרחקים ארוכים תוכל להתבצע באמצעות משאיות חשמליות. כדי לעמוד בדרישות המאתגרות הללו, הן מבחינת קיבולת והן מבחינת טווח נסיעה, וולוו משאיות מתכננת להשתמש בתאי דלק מבוססי מימן לייצור החשמל.

"הטכנולוגיה הזו מתפתחת במהירות ושאיפתנו היא להפוך גם את התובלה למרחקים ארוכים לחשמלית, תוך שימוש משולב בסוללות ובתאי דלק", קובע רוג'ר אלם. "מטרתנו היא להתחיל למכור משאיות המונעות על ידי תאי דלק חשמליים במחצית השנייה של העשור הנוכחי ואנו בטוחים שנצליח בכך".

מבחר המשאיות החשמליות של וולוו משאיות לאזור אירופה

דגמים

  • Volvo FH Electric - להובלות אזוריות ובין עירונית.
  • Volvo FM Electric - משאית רב-תכליתית להובלות מקומיות כבדות ולהפצה אזורית.
  • Volvo FMX Electric - להובלות שקטות ונקיות יותר בענף הבנייה.
  • וולוו FE Electric - להפצה מקומית ועירונית ולהובלת פסולת.
  • וולוו FL Electric - להפצה מקומית ועירונית.
  • התוכנית כוללת גם את Volvo VNR Electric המיועדת לשווקים בצפון אמריקה.

נתונים טכניים

  • Volvo FH, ‏FM, FMX Electric

    טווח נסיעהעד 300 ק"מ
    הספק מרבי490 קילוואט (kW)
    מומנט מרבי2,400 ניוטון-מטר
    קיבולת סוללותעד 540 קוט"ש (kWh)
    משקל משולב כולל (GCW)עד 44 טון
  • וולוו FE Electric

    טווח נסיעהעד 200 ק"מ
    הספק מרבי330 קילוואט (kW)
    מומנט מרביעד 850 ניוטון-מטר
    קיבולת סוללותעד 264 קוט"ש (kWh)
    משקל משולב כולל (GCW)27 טון
  • וולוו FL Electric:

    טווח נסיעהעד 300 ק"מ
    הספק מרבי165 קילוואט (kW)
    מומנט מרביעד 425 ניוטון-מטר
    קיבולת סוללותעד 396 קוט"ש (kWh)
    משקל משולב כולל (GCW)16 טון

* על פי המחקר הסטטיסטי Road Freight Transport by distance ('הובלת מטענים על הכביש לפי מרחק') שנערך על ידי Eurostat: ‏45% מכלל הסחורות שהובלו על הכבישים באירופה עברו מרחק של פחות מ-300 ק"מ.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯
קישור לסרטון המציג את המשאיות החשמליות החדשות ❯

For further information, please contact:

Jan Strandhede
Media Relations Director, Volvo Trucks
Tel: +46 31 3233715
Email: jan.strandhede@volvo.com

Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,300 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2022 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.