משאיות

וולוו משאיות משיקה השנה סדרת דגמים של משאיות חשמליות

בשנת 2021, מובילים ברחבי אירופה יוכלו להזמין גרסאות של משאיות כבדות של וולוו בהנעה חשמלית מלאה. המשמעות היא שוולוו משאיות מציעה מגוון שלם של משאיות כבדות עם מנוע חשמלי. שיווק המשאיות באירופה החל בתחילת השנה, ובישראל המכירה תחל בחודשים הקרובים. ההתקדמות הגדולה של וולוו משאיות בהנעה חשמלית מהווה צעד משמעותי נוסף קדימה במסע לעבר פתרונות הובלה נטולי דלקי מאובנים.
וולוו משאיות משיקה באירופה סדרת דגמים של משאיות חשמליות במהלך 2021

בימים אלה וולוו משאיות משווקת דגמים של משאיות חשמליות כבדות Volvo FH, Volvo FM, ו-Volvo FMX, אשר ישמשו להובלות אזוריות ותפעול באתרי בנייה עירוניים באירופה. משאיות אלו יהיו בעלות משקל כולל מרבי של 44 טון. טווח הנסיעה יכול להגיע עד מקסימום 300 ק"מ, תלוי בתצורת הסוללה. המכירות באירופה החלו בתחילת 2021 ובישראל במהלך החודשים הקרובים. הייצור הסדרתי של המשאיות יחל בשנת 2022.

"באמצעות גידול מהיר של מספר המשאיות החשמליות הכבדות, אנו רוצים לסייע ללקוחות שלנו להשיג את יעדי הקיימות השאפתניים שלהם. אנו נחושים להמשיך להניע את הענף שלנו לעבר עתיד בר-קיימא," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

וולוו משאיות החלה לייצר את Volvo FL Electric ואת Volvo FE Electric בשנת 2019. אלו משאיות חשמליות המיועדות למשימות הובלה עירוניות ואיסוף אשפה, בעיקר באירופה. בצפון אמריקה, המכירות של Volvo VNR Electric, משאית עבור הפצות אזוריות, החלו בדצמבר 2020.

מעבר הדרגתי לחלופות נטולות דלקי מאובנים

רכבים חשמליים עבור משימות תובעניות והובלות למרחקים ארוכים יגיעו במהלך העשור הקרוב. אלה יהיו משאיות חשמליות הפועלות על סוללה ותא דלק חשמלי עם טווח נסיעה גדול יותר. וולוו משאיות מתכוונת להתחיל למכור משאיות חשמליות הפועלות באמצעות תאי דלק מימן במחצית השניה של העשור. מטרת וולוו משאיות היא שכל מבחר דגמי המשאיות שלה יהיה נקי מדלקי מאובנים עד 2040.

"כדי להפחית את השפעת התחבורה על האקלים, עלינו לבצע מעבר מהיר משימוש בדלקי מאובנים לחלופות אחרות כגון הנעה חשמלית. אך התנאים לביצוע שינוי זה, וכתוצאה מכך קצב המעבר, משתנים באופן דרמטי בין מובילים שונים ומדינות שונות, בהתאם למשתנים רבים כגון תמריצים כלכליים, גישה לתשתיות טעינה וסוגים של משימות הובלה," מסביר רוג'ר אלם.

בשל כך, מרבית חברות ההובלה יעברו להנעה חשמלית בשלבים. בפועל, רבים מהם יחזיקו בצי רכבים מעורב של משאיות הפועלות באמצעות דלקים שונים במהלך תקופת המעבר.

"השלדה שלנו תוכננה כך שלא תהיה תלויה בסוג המנוע. הלקוחות שלנו יכולים לבחור לרכוש מספר משאיות וולוו מאותו דגם, כאשר ההבדל היחיד הוא שכמה מהן יהיו חשמליות ואחרות יפעלו באמצעות גז או דיזל. בכל הנוגע למאפייני המשאית, כגון סביבת הנהג, אמינות ובטיחות, כל המשאיות שלנו עומדות באותם הסטנדרטים הגבוהים. הנהגים צריכים להרגיש בנוח עם המשאית שלהם ולהיות מסוגלים לתפעל אותן באופן בטוח ויעיל ללא קשר לסוג הדלק בו הם משתמשים," אומר רוג'ר אלם.

מנקודת מבטה של וולוו משאיות, המעבר לתחבורה בת קיימא הוא בעיקר לדאוג שיתבצע באופן חלק ככל האפשר עבור חברות ההובלה, כך שהן תוכלנה להתאים את עצמן. הפתרונות המוצעים חייבים להיות נטולי שימוש בדלקי מאובנים ולאפשר למובילים להשיג את הרמות הנדרשות של ריווחיות ופרודוקטיביות.

"המשימה העיקרית שלנו היא להקל על המעבר למשאיות חשמליות. אנו עושים זאת באמצעות פתרונות הוליסטיים הכוללים תכנון מסלול נסיעה, מפרט מדויק למשאיות, ציוד טעינה, מימון ושירותים. הבטחון לטווח הארוך שאנו ורשת ההפצה והשירות הגלובלית שלנו מספקים עבור הלקוחות שלנו יהיה חשוב יותר מאי פעם," אומר רוג'ר אלם.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

לצפיה בסרטון ❯

למידע נוסף על הנעה חשמלית באתר הגלובלי של וולוו משאיות ❯