משאיות

תיבת ההילוכים I-Shift של וולוו משאיות ממשיכה להיות חידוש פורץ דרך גם אחרי 20 שנה

תיבת ההילוכים I-Shift החדשנית של וולוו משאיות ממשיכה להיות ציון דרך חשוב בתעשיה, הודות להשפעה החיובית שלה על צריכת הדלק, הביצועים של המשאית, הבטיחות ונוחות הנהג. עד לסוף שנת 2020 יותר ממיליון משאיות וולוו נמכרו עם מערכת I-Shift. כיום כשאנו חוגגים 20 שנה להשקתה, טכנולוגיה פורצת דרך זו עדיין ממשיכה להתפתח עבור שיפורים עתידיים.
מערכת I-Shift היא תוצאה של עבודה מאומצת של מהנדסים מיומנים ותגובות שנתקבלו מלקוחות במשך שנים רבות.
מערכת I-Shift היא תוצאה של עבודה מאומצת של מהנדסים מיומנים ותגובות שנתקבלו מלקוחות במשך שנים רבות.

כשמערכת I-Shift הושקה לראשונה בשנת 2001, וולוו משאיות אוששה את אמונתה החזקה בתיבת הילוכים מבוססת מצמד כתצורה היעילה ביותר עבור העברת הילוכים אוטומטית. מאז, נמכרו יותר ממיליון משאיות עם טכנולוגיית I-Shift. כמערכת אוטומטית, I-Shift תורמת לחסכון בצריכת הדלק - וכתוצאה מכך מפחיתה את ההשפעה הסביבתית – כמו גם לשיפור הבטיחות והנוחות בנהיגה בכל הקשור להפחתת רעשים, רעידות והמתח הפיזי של הנהג.

"מערכת I-Shift היתה ועודנה גורם המשנה את כללי המשחק. כיום אנו מוכרים את I-Shift בכל העולם. בצפון אמריקה, הגדלנו את המכירות ממספר חד-ספרתי בשנת 2007 וכעת יותר מ-90% מכל משאיות וולוו מצוידות במערכת I-Shift. התפתחות מרשימה זו משקפת בבירור הן את יעילותה המשופרת והן את האטרקטיביות שלה לנהג," אומר פר ברגסטרנד, מנהל מערכות תמסורת למשאיות כבדות בוולוו משאיות.

מערכת I-Shift, שפותחה על-ידי וולוו, פועלת בסנכרון מושלם עם מערכות אחרות של המשאית, מאחר ותיבת ההילוכים עושה שימוש במידע המתקבל מן המנוע והרכב כדי שיפעלו יחדיו באופן המיטבי ביותר עבור משימות שונות וסוגים שונים של משאיות.

"סנכרון זה הוא מה שמבדיל את I-Shift והופך אותה למערכת רבגונית. מערכת I-Shift הינה תוצר של עבודתם המאומצת של המהנדסים המנוסים שלנו במשך שנים רבות, ושל המשוב המתקבל מהלקוחות במבחני השטח בתהליך הפיתוח, והגישה של וולוו משאיות לקידמה טכנולוגית בכל קבוצת וולוו," אומר פר ברגסטרנד.

ההצלחה של מערכת I-Shift טמונה ביכולת שלה לעבוד בשיתוף עם כל יחידת ההנעה, מאחר ותיבת הילוכים זו הותאמה למנוע ולרכיבי המשאית כבר מן השלב הראשון של הפיתוח. הודות לשיפורים שנעשו במהלך השנים, מערכת I-Shift עמדה בדרישות של מגוון רחב של משימות הובלה, לא רק עבור ביצועים גבוהים ויעילות אלא גם עבור נוחות מיטבית בנהיגה.

במהלך השנים, וולוו משאיות פרצה דרך בפיתוח של מערכות חכמות חדשות, אשר זכו להערכה בקרב נהגים וחברות הובלה. לפניכם מספר דוגמאות למערכות אלה.

מערכת I-Shift Dual Clutch

בשנת 2014 וולוו משאיות השיקה את מערכת I-Shift Dual Clutch שהיתה תיבת הילוכים כפולת מצמדים בהשראת תיבות ההילוכים של מכוניות מירוץ, המספקות תאוצה חלקה ומיידית במהלך החלפת הילוכים.

מערכת I-Shift עם הילוכי זחילה

בשנת 2016 נעשה צעד משמעותי נוסף, אשר נתן מענה למשימות הובלה תובעניות הדורשות יותר מומנט ויותר כוח בהאצה. מערכת I-Shift עם הילוכי זחילה מאפשרת למשאית המובילה משקל כולל עד 325 טון ולהתחיל בנסיעה ממצב עצירה בכביש מישורי. יחסי ההילוכים מאפשרים למשאית לנסוע במהירות זחילה של 0.5-2 קמ"ש, אשר יעיל במיוחד כאשר מבצעים תמרונים מדויקים, למשל באתרי בניה, בסלילת כבישים או בהובלת עצים.

מערכת I-See המשתמשת בנתוני מפות מקוונים

מערכת I-See הינה מערכת נפרדת הזמינה כתוספת למערכת I-Shift, המסוגלת לנתח את הטופוגרפיה של מסלול הנסיעה ולהשתמש במידע הקיים כדי לשמור את המשאית בהילוך הכי חסכוני בדלק. מערכת I-See הושקה בשנת 2017 ומסייעת למשאית לשמור על מהירות נסיעה ממוצעת קבועה באמצעות ניתוח נתוני המפה הטופוגרפית של הכביש המאוחסנים בענן, ומיידעת את מערכת I-Shift מתי הרגע האופטימלי להחליף הילוך כדי לחסוך באנרגיה וכתוצאה גם לחסוך בצריכת הדלק.

מערכת I-Shift עם שינוי כיוון

עם השקת הדגמים החדשים של וולוו משאיות בשנת 2020, השקנו יישום חדשני נוסף: מערכת I-Shift עם שינוי כיוון. יישום חדש זה מאפשר למשאית לשנות כיוון מבלי שהנהג צריך ללחוץ על דוושת הבלם, מאפיין שימושי במיוחד עבור עבודות בניה, ייעור, כרייה וחציבה, בהן נדרש לבצע תמרונים חוזרים אחורה וקדימה במהירות נמוכה.

הדור החדש של משאיות וולוו תורם גם להפחתה בצריכת דלק. למשל, משאיות Volvo FH החדשה עם טכנולוגיית I-Save - המשאית למרחקים ארוכים החסכונית ביותר בדלק נכון להיום – מפחיתה את צריכת הדלק בשיעור מרבי של 10 אחוזים.*

ובמבט לעתיד, הפיתוחים החדשניים לבטח אינם מסתכמים בזאת.

"אנו נמשיך לשפר את מערכת I-Shift עבור משאיות דיזל ואף יהיה לה תפקיד חשוב במסע שלנו להנעה חשמלית. כטכנולוגיית אוטומציה מתקדמת, מערכת I-Shift מציעה יכולות ייחודיות התורמות לפתרונות תחבורה אוטונומית מלאה של וולוו בעתיד," מסכם פר ברגסטרנד.

* השיפור בצריכת הדלק מחושב באמצעות השוואת עלויות דיזל ו-AdBlue עבור I-Save: דגם Volvo FH החדש עם מנוע D13TC Euro 6 step D הכולל את חבילת הדלק למרחקים ארוכים, בהשוואה עם דגם Volvo FH הקלאסי בעל מנוע D13 eSCR Euro 6 step D ללא חבילת דלק למרחקים ארוכים. צריכת הדלק בפועל עשויה להשתנות בהתאם לגורמים רבים, כגון רמת הניסיון של הנהג, שימוש בבקרת שיוט, מפרט המשאית, העומס על המשאית, טופוגרפיה בפועל ותנאי מזג אוויר.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

For further information, please contact:

Jan Strandhede
Media Relations Director, Volvo Trucks
Tel: +46 31 3233715
Email: jan.strandhede@volvo.com

Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,300 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2022 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.