צוות מחקר התאונות מתמקד בשיפור מערכות הבטיחות האקטיביות והפאסיביות עבור משאיות וולוו. מחקר הבטיחות הפאסיבית נועד למזער את התוצאות של כל תאונה שהיא, ובטיחות אקטיבית משמעותה מניעה או הפחתת הסיכוי לתאונות. ההבנה כיצד תאונות דרכים מתרחשות, באמצעות חקירה יסודית של תאונות אמיתיות שהתרחשו, יכולה לסייע במניעת התרחשות חוזרת של התאונות ובהגנה על חיי אדם.
"מדי שנה נהרגים 1.35 מיליון איש בתאונות דרכים ברחבי העולם. אנו מתייחסים לזה ברצינות רבה," מסבירה אנה וריגה ברלינג, מנהלת בטיחות מוצר ותעבורה של וולוו משאיות. "החקירות שצוות מחקר התאונות מבצע תורמות לתובנה חשובה אשר בסופו של דבר מסייעת לספק לנהגי המשאיות סביבת עבודה בטוחה יותר ולשפר את הבטיחות עבור כל משתמשי הדרך. בנוסף, עבודת המחקר תומכת בחזון הבטיחות שלנו שמשאיות וולוו לא יהיו מעורבות בתאונות דרכים."
"בטיחות מהווה ערך ליבה בוולוו מאז שהחברה נוסדה," מוסיפה אנה ת'ינדר, מנהלת צוות מחקר התאונות. "ובשנת 1969 הוקם צוות מחקר התאונות כדי לחקור תאונות דרכים אמיתיות. המטרה היתה ועודנה היא להפוך את התנועה בדרכים לבטוחה יותר באמצעות מידע זה ולשפר את תכנון הרכבים בעתיד."
כיום, צוות מחקר התאונות הוא רשת מחקר של מומחי בטיחות ממגוון תחומים. הם יוצרים ומשתפים תובנות ייחודייות אודות הגורמים לתאונות - בתוספת לידע שנצבר ממבחני ריסוק בתנאי מעבדה. בנוסף, הצוות משתמש בניתוח נתונים של סטטיסטיקות תחבורה ארציות ואזוריות כדי לרכוש הבנה עמוקה יותר.
"הידע הרחב שצוות המחקר רוכש משרת את צוותי פיתוח המוצר שלנו כקו מנחה בהיבט הבטיחות," מסבירה אנה וריגה ברלינג. "למרות שצוות המחקר אינו מפתח בעצמו מערכות בטיחות, הבנת מורכבות התאונות של מומחי הבטיחות שלנו מעניקה לצוותי פיתוח המוצר את היכולת והבטחון ליצור פתרונות החורגים מעבר למה שנדרש מלכתחילה."
"במשך 50 שנה, צוות מחקר התאונות למד מן העבר באמצעות חקירת זירות התאונה כדי לספק מידע בטיחות חיוני עבור מפתחי המוצר שלנו," מצהירה אנה ת'ינדר. "ובמבט לעתיד, התובנות של צוות המחקר ימשיכו בתרומתן לעבודה של וולוו משאיות לשפר את הבטיחות בכביש באופן יזום, עבור נהגי הרכבים הרגילים כמו גם עבור הרכבים האוטונומיים החדשים."
קישור למאגר תמונות