משאיות

פתרון בטיחות חדש של וולוו משאיות מסייע לנהגים לשמור על מרחק

וולוו משאיות הציגה מערכת בטיחות חדשה, התראת מרחק מלפנים, שמקלה על נהגי משאיות לשמור על מרחק בטוח יותר מהרכב קדימה ולהימנע ממצבים מסוכנים. תאונות שבהן רכב אחד נכנס בחלקו האחורי של אחר מהווים כיום כ-20% מכלל ההתנגשויות החמורות בהן מעורבות משאיות.
‏‫‏‫פתרון בטיחות חדש של וולוו משאיות
תאונות שבהן רכב אחד נכנס בחלקו האחורי של אחר מהווים כיום כ-20% מכלל ההתנגשויות החמורות בהן מעורבות משאיות. מערכת הבטיחות החדשה של וולוו משאיות - התראת מרחק מלפנים, מקלה על הנהגים בשמירה על מרחק בטוח יותר מהרכב שנמצא מלפנים.

"לעתים קרובות תאונות מסוג זה נגרמות כתוצאה מחוסר תשומת לב ומרחק קצר מדי מהרכב שנמצא מלפנים. התראת מרחק מזהירה את הנהגים באמצעות אור אדום בשמשה הקדמית ברגע המשאית מתקרבת מדי לרכב שנמצא מלפנים, וברוב המקרים, ניתן למנוע התנגשות", אומר ‏‫קארל יוהן אלמקוויסט‬, מנהל בטיחות תעבורה ומוצר בוולוו משאיות.

התראת מרחק מלפנים היא חלק מהגרסה העדכנית ביותר של מערכת סיוע בנהיגה של וולוו משאיות,  התראת התנגשות עם בלימת חירום, שנועדו לסייע לנהגים למנוע תאונות בכמה שלבים. אם התראת המרחק מלפנים לא משיגה את התוצאה הרצויה, הנהג יוזהר באמצעות נורית מהבהבת וחיווי קולי. לבסוף, בלם החירום המתקדם מופעל. כל זה קורה בתוך מספר שניות.

מערכת הבטיחות החדשה מיועדת לשימוש בכבישים מרכזיים מחוץ לערים, והיא מופעלת במהירות של למעלה מ-60 קמ"ש, אלא אם כן מערכת בקרת השיוט האדפטיבית נמצאת בשימוש. כמו יתר היישומים של מערכת אזהרת ההתנגשות, התראת המרחק מלפנים משתמשת בשילוב של מצלמה וחיישני רדאר לחישוב המרחק ולזיהוי אובייקטים בכביש.

"על ידי שיפור מתמשך של מערכות הבטיחות האקטיביות במשאיות שלנו, אנו נותנים לנהגים דרכים טובות יותר לצמצום הסיכונים אליהם הם ומשתמשים אחרים בכביש נחשפים. התראת מרחק מלפנים היא אחת מהדוגמאות הרבות הממחישות את הדרך בה הטכנולוגיה יכולה לעזור להפוך נהגים טובים לטובים עוד יותר."

"עבור חברות הובלה, השקעה בבטיחות הגיונית לא רק כדי להגן על אנשים, אלא גם כדי לחסוך כסף. עלויות ביטוח ותיקון נמוכות ופחות זמני השבתה לא מתוכננים הם חלק מהטיעונים. בנוסף, סגנון נהיגה בטוח הוא בדרך כלל חסכוני בדלק. השילוב של נהגים מאומנים היטב ומודעים לבטיחות ומשאיות בטוחות יותר עוזר לכולם", אומר ‏‫קארל יוהן אלמקוויסט‬.

עובדות

  • מערכת התראת מרחק מלפנים זמינה ב-Volvo FH,‏ Volvo FH16,‏ Volvo FM‏ ו-Volvo FMX שיוצרו החל משבוע 23 של שנת 2018. יש לצייד את המשאיות גם במערכת התראת התנגשות של וולוו משאיות. 
  • התראת מרחק נועדה להקל על נהגי משאיות לשמור על מרחק בטוח יותר מהרכב שלפנים.
  • אם זוהה שכלי הרכב קרובים יותר מפער הזמן שנבחר בין 1.5 ל-3.5 שניות, מופיע אור אדום בשמשה הקדמית. אם הנהג אינו מאט, מערכת התראת ההתנגשות מופעלת ומציגה התראה קולית ואות חזותי שהולכים ומתגברים. לאחר מכן, בלם החירום המתקדם מופעל.
  • מערכת התראת  התנגשות עם בלימת חירום של וולוו משאיות זמינה בדגמי Volvo FH,‏ Volvo FH16,‏ Volvo FM,‏ Volvo FMX,‏ Volvo FE‏ ו-Volvo FL.