מטרת שיתוף הפעולה היא להטמיע את Vera בפעילות אמיתית, ולאפשר למערכת מחוברת להעביר סחורות באופן רציף, ממרכז לוגיסטי של DFDS למסוף נמל, להפצה ברחבי העולם.
בשנת 2018 הציגה וולוו משאיות את הפתרון החשמלי, המקושר והאוטונומי הראשון שלה, המיועד למשימות חוזרות ונשנות במרכזים לוגיסטיים, במפעלים ובנמלים. Vera מתאימה למרחקים קצרים, ומובילה כמויות גדולות של סחורות בדיוק רב.
"עכשיו יש לנו הזדמנות להטמיע את Vera בסביבה אידיאלית ולהמשיך לפתח את הפוטנציאל שלה עבור פעולות דומות אחרות", אומר מיקאל קרלסון, סגן נשיא פתרונות אוטונומיים בוולוו משאיות.
המטרה היא להטמיע מערכת מחוברת שמורכבת מכמה כלי רכב של Vera שמנוטרים על-ידי מגדל בקרה. המטרה היא לאפשר הזרמה חלקה וקבועה בעלת יכולת תגובה לדרישות ביעילות גבוהה יותר, גמישות וקיימות. שיתוף הפעולה עם DFDS הוא צעד ראשון לקראת הטמעת Vera במשימת הובלה אמיתית בכבישים ציבוריים מוגדרים מראש באזור תעשייה.
"אנחנו רוצים להיות בחזית ההובלה המחוברת והאוטונומית. שיתוף פעולה זה יסייע לנו לפתח פתרון יעיל, גמיש ובר-קיימא לטווח ארוך לקבלת כלי רכב אוטונומיים המגיעים לשערינו, לטובת לקוחותינו, הסביבה והעסק שלנו", אומר טורבן קרלסן, מנכ"ל DFDS.
הפתרון האוטונומי להובלה ימשיך להתפתח במונחים של טכנולוגיה, ניהול פעולות והתאמות תשתיות, לפני שהוא יוכל לפעול באופן מלא. בנוסף, אמצעי זהירות נחוצים יינקטו כדי לעמוד בדרישות חברתיות לדרך הבטוחה לקראת הובלות אוטונומיות.
ככל שוולוו משאיות תצבור יותר ניסיון, תגדל היכולת להשתמש ב-Vera ליישומים נוספים כתוספת לפתרונות ההובלה של היום.
“להובלות אוטונומיות עם רמות רעש נמוכות וללא פליטות גזים יהיה תפקיד חשוב בעתיד הלוגיסטיקה, והן העסקים והן החברה יהנו מהן. אנו רואים בשיתוף פעולה זה התחלה חשובה ורוצים להניע התקדמות בתחום זה. ל-Vera אמנם יש מגבלת מהירות, אבל לנו אין. הבדיקות כבר החלו ואנחנו מתכוונים להטמיע את הפתרון בשנים הקרובות", מוסיף מיקאל קרלסון.
עובדות: