משאיות

המשימה הראשונה של Vera: וולוו משאיות מציגה הובלה אוטונומית בין מרכז לוגיסטי לנמל

Vera, הרכב החשמלי, המקושר והאוטונומי הראשון של וולוו משאיות יהיה חלק מפתרון משולב להובלת סחורה ממרכז לוגיסטי למסוף נמל בגוטנבורג, שבדיה. המשימה היא תוצאה של שיתוף פעולה חדש בין וולוו משאיות לחברת המעבורות והלוגיסטיקה, DFDS.
Vera בנמל עם מכולה
הרכב האוטונומי והחשמלי של וולוו משאיות Vera, מתכונן למשימה ראשונה: הובלת סחורות בהזרמה מחוברת וחוזרת ונשנית ממרכז לוגיסטי של DFDS למסוף נמל. שיתוף הפעולה החדש הוא צעד ראשון לקראת הטמעה של Vera בפעילות הובלה אמיתית ופיתוח הפוטנציאל שלה למשימות דומות אחרות.

מטרת שיתוף הפעולה היא להטמיע את Vera בפעילות אמיתית, ולאפשר למערכת מחוברת להעביר סחורות באופן רציף, ממרכז לוגיסטי של DFDS למסוף נמל, להפצה ברחבי העולם.

בשנת 2018 הציגה וולוו משאיות את הפתרון החשמלי, המקושר והאוטונומי הראשון שלה, המיועד למשימות חוזרות ונשנות במרכזים לוגיסטיים, במפעלים ובנמלים. ‏‫Vera מתאימה למרחקים קצרים, ומובילה כמויות גדולות של סחורות בדיוק רב.‬‏‫

‬‏‫"עכשיו יש לנו הזדמנות להטמיע את Vera בסביבה אידיאלית ולהמשיך לפתח את הפוטנציאל שלה עבור פעולות דומות אחרות", אומר מיקאל קרלסון, סגן נשיא פתרונות אוטונומיים בוולוו משאיות.‬

המטרה היא להטמיע מערכת מחוברת שמורכבת מכמה כלי רכב של Vera שמנוטרים על-ידי מגדל בקרה. המטרה היא לאפשר הזרמה חלקה וקבועה בעלת יכולת תגובה לדרישות ביעילות גבוהה יותר, גמישות וקיימות. שיתוף הפעולה עם DFDS הוא צעד ראשון לקראת הטמעת Vera במשימת הובלה אמיתית בכבישים ציבוריים מוגדרים מראש באזור תעשייה.  

"אנחנו רוצים להיות בחזית ההובלה המחוברת והאוטונומית. שיתוף פעולה זה יסייע לנו לפתח פתרון יעיל, גמיש ובר-קיימא לטווח ארוך לקבלת כלי רכב אוטונומיים המגיעים לשערינו, לטובת לקוחותינו, הסביבה והעסק שלנו", אומר טורבן קרלסן, מנכ"ל DFDS.

הפתרון האוטונומי להובלה ימשיך להתפתח במונחים של טכנולוגיה, ניהול פעולות והתאמות תשתיות, לפני שהוא יוכל לפעול באופן מלא. בנוסף, אמצעי זהירות נחוצים יינקטו כדי לעמוד בדרישות חברתיות לדרך הבטוחה לקראת הובלות אוטונומיות.

ככל שוולוו משאיות תצבור יותר ניסיון, תגדל היכולת להשתמש ב-Vera ליישומים נוספים כתוספת לפתרונות ההובלה של היום.

“להובלות אוטונומיות עם רמות רעש נמוכות וללא פליטות גזים יהיה תפקיד חשוב בעתיד הלוגיסטיקה, והן העסקים והן החברה יהנו מהן. אנו רואים בשיתוף פעולה זה התחלה חשובה ורוצים להניע התקדמות בתחום זה. ל-Vera אמנם יש מגבלת מהירות, אבל לנו אין. הבדיקות כבר החלו ואנחנו מתכוונים להטמיע את הפתרון בשנים הקרובות", מוסיף מיקאל קרלסון.

עובדות:

  • המשימה היא להעביר מכולות מהמרכז הלוגיסטי של DFDS בגוטנבורג למסוף נמל בהתאם לקיבולת הנדרשת.
  • המערכת האוטונומית מנוטרת על ידי מפעיל במגדל בקרה, האחראי גם על ההובלה.
  • הפתרון מתאים להזרמות חוזרות ונשנות עם מהירות מקסימלית של 40 קמ"ש.
  • התאמות התשתית הן חלק מהיקף ההטמעה של מערכת ההובלה הכוללת, כולל שערים אוטומטיים במסופים.
  • וולוו משאיות ו-DFDS הן שותפות עיקריות אך מספר שחקנים מעורבים בהטמעת המשימה הראשונה של Vera.
  • DFDS מספקת שירותי מעבורת ותחבורה באירופה ובתורכיה, ומניבה הכנסות שנתיות של כ-17 מיליארד קרונות דניות (DKK). 8,000 עובדים ממוקמים על ספינות ובמשרדים ב-20 מדינות. המשרד הראשי של DFDS ממוקם בקופנהגן, והיא רשומה ב-NASDAQ קופנהגן.
  • היוזמה מתבצעת בתמיכת הסוכנות החדשנות השוודית Vinnova, מינהל ההובלה השוודי, סוכנות האנרגיה השבדית באמצעות תוכנית מחקר וחדשנות רכב אסטרטגית FFI.