משאיות

וולוו משאיות מציגה דגם נוסף של משאיות חשמליות, בפעם השנייה בתוך 3 שבועות

שלושה שבועות בלבד אחרי חשיפת המשאית הראשונה של וולוו משאיות, שהיא חשמלית לחלוטין - הוולוו FL Electric - החברה מרחיבה את טווח המוצרים שלה עם משאית חשמלית נוספת. וולוו FE Electric מיועדת למשימות כבדות של פינוי עירוני והובלת אשפה, עד למשקל ברוטו של 27 טון. תחילת מכירה באירופה בשנת 2019.
וולוו משאיות מציגה דגם נוסף של משאיות חשמליות, בפעם השנייה בתוך 3 שבועות

"ביחד עם וולוו FE Electric יש לנו טווח מקיף של משאיות חשמליות למשימות עירוניות, ואנחנו לוקחים עוד צעד אסטרטגי קדימה מבחינת פיתוח ההיצע הכולל שלנו בתחום פתרונות ההובלה החשמליים. זהו שער לצורות חדשות של שיתוף פעולה עם רשויות עירוניות ששואפות לשפר את איכות האוויר, להפחית את רעשי התנועה ולצמצם את עומס התנועה בשעות השיא - מאחר שעכשיו אפשר לבצע משימות מסחריות בשקט ובלי פליטות אגזוז, מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה", כך לדברי Claes Nilsson, נשיא וולוו משאיות. 
משאית וולוו FE Electric הראשונה היא משאית פינוי אשפה עם מבנה-על שפותח ביחד עם החברה הגדולה ביותר באירופה לבניית מרכבי משאיות, Faun. המשאית תיכנס לפעילות בתחילת 2019 בעיר השנייה בגודלה בגרמניה, המבורג. 
"בשנת 2011 המבורג זכתה בתואר הבירה האירופית הירוקה של האיחוד האירופי. הרשויות בעיר השקיעו מאמצים רבים, ממושכים ומוצלחים כדי לחזק פיתוח עירוני ירוק ובר-קיימא. הדבר חל גם על סקטור ההובלה, ואוטובוסים חשמליים של וולוו כבר נמצאים בשימוש ברשת התחבורה הציבורית. החוויות והשאיפות מהיוזמה הזו הופכות את המבורג לשותפה מעניינת מאוד מבחינתנו", כך לדברי Jonas Odermalm, סגן נשיא קו המוצרים עבור וולוו FL ווולוו FE בוולוו משאיות. 
פרופסור ד"ר Rüdiger Siechau, מנכ"ל Stadtreinigung Hamburg, מאמין שלפעילות של משאיות חשמליות בעיר יש פוטנציאל משמעותי לספק יתרונות סביבתיים. 
"כיום, כל אחד מ-300 כלי הרכב הקונבנציונליים שלנו לפינוי אשפה פולט כ-31,300 ק"ג פחמן דו-חמצני מדי שנה. משאית פינוי אשפה המופעלת באמצעות חשמל, עם מצבר שמספיק למשמרת מלאה של שמונה עד עשר שעות, היא פריצת דרך טכנולוגית. יתרון נוסף הוא העובדה ש-Stadtreinigung Hamburg מפיקה חשמל ניטראלי מבחינת השפעה על האקלים, שיכול לשמש כדי להטעין את הסוללות."

וולוו FE Electric החדשה תהיה זמינה בכמה וריאציות, על מנת להתאים לסוגים שונים של משימות הובלה. למשל, תא הנהג עם הכניסה נמוכה של וולוו משפר את הנוחות בזמן הכניסה והיציאה, ומספק לנהג ראות ברורה של התנועה מסביב. גם סביבת העבודה משתפרת, כתוצאה מרמת רעש נמוכה ופעולה ללא רטט. ניתן למטב את קיבולת המצבר כדי להתאים לצרכים ספציפיים, והטעינה מתבצעת באמצעות חיבור לרשת החשמל או תחנות טעינה מהירה.

"הפתרונות ההוליסטיים שלנו בתחום ההובלה החשמלית מיועדים להתאים לצרכים הספציפיים של כל לקוח וכל עיר. בנוסף לכלי הרכב אנחנו מציעים שירותים נוספים - מניתוח מסלולים ועד לטיפול ומימון - דרך רשת המשווקים והמוסכים שלנו ברכבי אירופה. אנחנו גם שותפים קרובים של ספקי תשתיות טעינה", אומר Jonas Odermalm.

עובדות, המשאיות החשמליות של וולוו משאיות

וולוו FE Electric

  • משאית המופעלת אך ורק על-ידי חשמל לפינוי, איסוף אשפה ושימושים נוספים בתנאים עירוניים, משקל רכב כולל של 27 טון.
  • מכלול הנעה: זוג מנועים חשמליים עם הספק מרבי של ‎370 קילוואט (הספק רציף של ‎260 קילוואט) ותיבת שני הילוכים של וולוו. מנועים חשמליים עם מומנט מרבי של 850 ניוטון מטר. המומנט המרבי של הסרן האחורי הוא 28 קילו ניוטון-מטר.
  • אחסון אנרגיה: סוללות ליתיום-יון, 200-300 קילוואט-שעה.
  • טווח: עד 200 ק"מ.
  • טעינה: זמינות שתי מערכות טעינה שונות. CCS2: הספק טעינה מרבי של 150 קילוואט DC. טעינה בהספק נמוך: הספק טעינה מרבי של 22 קילוואט AC.
  • זמן טעינה: מסוללות ריקות למלאות לחלוטין (300 קילוואט-שעה): CCS2 ‏150 קילוואט כ- 1.5 שעות, טעינה בהספק נמוך כ-10 שעות.

וולוו FL Electric

  • משאית המופעלת אך ורק על-ידי חשמל לפינוי, איסוף אשפה ושימושים נוספים בתנאים עירוניים, משקל רכב כולל של 16 טון.
  • מכלול הנעה: מנוע חשמלי עם הספק מרבי של ‎185 קילוואט (הספק רציף של ‎130 קילוואט) ותיבת שני הילוכים של וולוו. המנוע החשמלי מספק מומנט מרבי של 425 ניוטון מטר. המומנט המרבי של הסרן האחורי הוא 16 קילו ניוטון-מטר.
  • אחסון אנרגיה: סוללות ליתיום-יון, בסך הכל 100-300 קילוואט-שעה.
  • טווח: עד 300 ק"מ.
  • טעינה: זמינות שתי מערכות טעינה שונות. CCS2: הספק טעינה מרבי של 150 קילוואט DC. טעינה בהספק נמוך: הספק טעינה מרבי של 22 קילוואט AC.
  • זמן טעינה: ממצבר ריק למצבר טעון במלואו: טעינה מהירה של 1-2 שעות (טעינת DC), טעינת לילה של עד 10 שעות (טעינת AC) עם קיבולת מצבר מרבית של 300 קילוואט-שעה.

קרא עוד על ניידות חשמלית:

http://www.volvotrucks.com/electromobility