משאיות

וולוו FH - בחירת הנהגים כבר רבע מאה

מיקוד ייחודי בנהג ותא נהג מהפכני באמת סללו את הדרך להצלחה המהירה של וולוו FH כשהושקה, ב-1993. משאית זו היא אף המתקדמת ביותר בתקופתה מבחינה טכנית. גם כעבור רבע מאה היא ממשיכה להוביל את החדשנות, ובמיוחד בתחומים שמיטיבים ישירות עם הנהגים, כגון בטיחות ודאגה לנהג. אם מוסיפים לכך עוד פתרונות חדשניים רבים מתחומי השמירה על איכות הסביבה והפרודוקטיביות, ברור שוולוו FH שינתה את עולם המשאיות—והעתיד עוד פרוש לפניה.
וולוו FH - בחירת הנהגים כבר רבע מאה

Claes Nilsson, נשיא וולוו משאיות, רואה בוולוו FH את עמוד השדרה של וולוו משאיות בכל הנוגע לתדמית, יצירת רווחיות ללקוחות והצעת סביבת עבודה פורצת דרך לנהגים. הוא נזכר בהצגת המשאית הנועזת ב-1993 אשר סימנה את תחילתו של עידן מוצלח במיוחד עבור וולוו משאיות.

"היינו לקראת סוף תקופת מיתון אך החלטנו לקחת צעד גדול קדימה. ההחלטה הזו התבררה כהצלחה אמתית. השקנו את ה-FH ברגע הנכון והצענו את המוצר האטרקטיבי ביותר בתקופה שבה הכלכלה ושוק התחבורה שבו להשתקם", אומר Claes Nilsson.

הגרסה הראשונה התבססה על שלדה חדשה, שעיצובה הדינאמי תמך ביצירת פתרונות גמישים לצורכי תחבורה שונים. לכל זה היה מיקוד עסקי ברור - לאווירודינמיקה החסכונית בדלק, לקו ההינע פורץ הדרך ולבלם המנוע של וולוו.

עם זאת, תא הנהג החדש הוא זה שבאמת סימן את הייחודיות של וולוו FH. בשלב מוקדם החליטה וולוו משאיות לשים את הנהג במרכז, ויותר מ-1,500 נהגים השתתפו במעבדות המחקר הנרחבות שלה. התוצאה הסופית-תא נהג בטוח ונוח יותר שיצר חוויית נהיגה, מנוחה ושינה חדשה לגמרי.

"וולוו משאיות תמיד הובילה את הקדמה. הצגת ה-FH הייתה צעד גדול יותר מבעבר, כזה שבאמת משקף את ההתלהבות של מהנדסינו להשתמש בטכנולוגיות חדשות כדי להוסיף ערך ללקוחותינו ולנהגים שלהם", אומר Claes Nilsson.

מבחינת הנהגים, מסירות זו פירושה לא פחות משלושה שדרוגים מקיפים של תא הנוסעים בין השנים 1993 ו-2008. בשנת-2012 הושקה וולוו FH החדשה לגמרי, שכללה תא נהג שלא נראה בעבר ומערכת אקלים משולבת I-park Cool אשר העניקה נוחות מרבית. בנוסף, תכונות דוגמת ההיגוי הדינמי של וולוו (2013) תרמו לנהיגה קלה, בטוחה, יציבה ומדויקת יותר, ולהפחתת פציעות מאמץ.

וולוו FH הייתה חלוצה בתחום הבטיחות כבר מיומה הראשון. במיוחד בתחום הבטיחות הפסיבית - כאשר וולוו משאיות הייתה מותג המשאיות הראשון שהציע כרית אוויר (1995), וגם הוציאה את מערכת ההגנה התת-רכבית הקדמית (FUPS) ב-1996, עשר שנים לפני שהפכה לדרישה חוקית. התקדמות זו ממשיכה עד היום, והמשאית מצוידת גם במערכות הבטיחות האקטיבית העדכניות ביותר.

הבטיחות הייתה הקו המנחה בעת תכנון תא הנהג, לצד נוחות הנהג. בשלב הפיתוח עברה המשאית אלפי מבדקי התנגשות מדומה וכמאה מבדקי התרסקות אמיתיים. הדלתות והקורות לספיגת התנגשויות עשויות מפלדה דו-פאזית וציפוי הגוף עשוי מהפלדה החזקה ביותר שזמינה כיום. מבלי להאריך בדברים - כל פרטי העיצוב החיצוני והפנימי עובדים יחדיו כדי להפוך את וולוו FH למשאית הבטוחה ביותר שוולוו משאיות מציעה כיום.

וולוו FH העלתה את הביצועים והפרודוקטיביות של המשאיות למשימות תובעניות לרמה חדשה. בין כל החידושים הרבים, תיבת ההילוכים המהפכנית I-Shift ‏(2001) שווה אזכור מיוחד. היום היא נחשבת כאבן בוחן בתעשייה, והתפתחה כדי לענות על דרישות וצרכים שונים. המצמד הכפול I-Shift מועיל במיוחד במשימות הובלה אזוריות וארוכות-טווח במסלולים תלולים ומפותלים. כל החלפות ההילוכים מתוזמנות בצורה מדויקת, מבלי לאבד כוח או מומנט, באופן שמשפר את נוחות הנהג ומאפשר להגיע למהירות ממוצעת גבוהה יותר. להובלות של חומרים כבדים ולהובלות בתחומי הבניין ה-I-Shift , עם הילוכים זוחלים הוא הפתרון האידיאלי. הוא מאפשר למשאית להתחיל מעצירה עם עומסים של עד 325 טונות ולנסוע במהירות של אפילו 0.5 קמ"ש, כדי להקל בביצוע תמרונים מדויקים בתנאי קרקע קשים.

I-Shift הוא דוגמה מושלמת לאופן שבו חידוש שמיטיב עם הנהגים והמפעילים גם מפחית את טביעת הרגל של המשאית. הדאגה לסביבה היא אחד מערכי הליבה של וולוו משאיות, ומשנה לשנה וולוו FH הפחיתה את הפליטות ואת צריכת הדלק שלה. צעד חשוב קדימה הגיע בשנת 2017, עם השקת משאיות FH הנוסעות עם גז טבעי נוזלי. משאיות אלו, הפועלות באמצעות גז, מציעות את אותם ביצועים שמציעות משאיות וולוו FH האחרות. ניתן להפעילן בביו-גז, אשר מצמצם את פליטת ה-CO2 בשיעור של עד 100 אחוזים, או בגז טבעי, אשר מפחית את פליטות ה-CO2 בשיעור של עד 20 אחוזים בהשוואה לדיזל. נתון זה קשור לפליטות המשתחררות מהמשאית במהלך השימוש והוא נקרא מ'המכל לגלגל'.

"עם FH עשינו מסע באמת מרשים, ועוד חדשות רבות ומרגשות יגיעו בקרוב. עם הופעתן של טכנולוגיות חדשות, אנו נלהבים להמשיך במסע המוצלח שלנו עם לקוחותינו ועם הנהגים שלהם", אומר Claes Nilsson.

וולוו FH הוא הדגם היחיד שכונה 'משאית השנה' שלוש פעמים-בשנים 1994, 2000 ו-2014-ונמכרו כמעט מיליון יחידות שלו. עם השקתו, ב-1993,וולוו משאיות הכריזה שהעתיד כבר כאן. גם כעבור רבע מאה, החברה ממשיכה לראות בוולוו FH את משאית העתיד.

"ישנן כל כך הרבה אפשרויות ליצור שיפורים פנטסטיים. אנו נבחן את כולן כדי לוודא שוולוו FH תישאר הבחירה הראשונה של הנהגים ותמשיך לספק רווחים ללקוחותינו. מבלי לחשוף יותר מדי פרטים, ניתן לומר בוודאות שהשנים הקרובות יהיו מלהיבות אף יותר מעשרים וחמש השנים הראשונות", מסכם Claes Nilsson.