מפרט השלדה של וולוו FMX
- גובהי שלדה
- עומס מרבי על סרן קדמי
- מתלה אחורי
- ווי גרירה
- מיכלי דלק
- מכלי AdBlue
- צלחות גרירה
- ההיגוי הדינמי של וולוו
- הרמת סרן כפול
- בקרת משיכה אוטומטית
- סרנים קבועים
- סרני פושר
- בלמים
עומס מרבי על סרן קדמי (טון)
אוויר | עלים | |
---|---|---|
Med | 9 | 10 |
High | 9 | 10/20* |
X-High | 10/20* | |
XX-High | 10/20* |
עומס מרבי על סרן קדמי (טון)
FA-LOW | סרן קדמי נמוך, לגבהי שלדה בינוניים, עם עומס סרן של עד 9 טון. |
FA-MED | סרן קדמי בינוני, לגבהי שלדה בינוניים, עם עומס סרן של עד 10 טון. |
FA-HIGH | סרן קדמי גבוה לגבהי שלדה גבוהים, עם עומס סרן עד 10 טון. |
FA-XHIGH | ñøï ÷ãîé âáåä áîéåçã, ìâáäé ùìãä Extra-High, עם עומס סרן של עד 10/18* טון. |
FA-XXHIGH | סרן מניע קדמי, עומס סרן עד 9/18* טון. |
ñøðéí ÷ãîééí ëôåìéí - FA-HIGH/FA-XHIGH | æîéï áúöåøåú 8x2 ו-8x4, עם עומס סרן עד 18 טון. |
מתלה אחורי
סוג | שילובי סרן | סוג מתלה | עומס סרן/בוגי | הפחתה | סרנים אחרים |
---|---|---|---|---|---|
יחיד | |||||
RAD-L90 | 4×2 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-GR | 4×2 | אוויר | 13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-G2 | 4×2 | אוויר | 13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-L90 | 4×4 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | טבור | |
חוגון | |||||
RADT-GR | 6×2 | אוויר | 19/20.5/22.5/23 טון | יחיד/טבור | סרן קבוע/טאג הניתן להיגוי/בהיגוי |
RAPD-GR | 6×2 | אוויר | 19/22 טון | יחיד/טבור | סרן קבוע/פושר הניתן להיגוי |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | אוויר | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | פרבולי | 21 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | פרבולי/עלים רגיל | 23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | עלים רגיל | 26/32 טון | טבור | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | אוויר | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-BR | 6×6 | פרבולי | 21 טון | טבור | |
RADD-TR1 | 6×6 | פרבולי/עלים רגיל | 26 טון | טבור | |
RADD-TR2 | 6×6 | עלים רגיל | 26/32 טון | טבור | |
RAPDT-GR | 8×2 | אוויר | 27/30/30.5/31.5/32 טון | יחיד/טבור | 3 סרנים/פושר הניתן להיגוי וסרן טאג קבוע או הניתן להיגוי |
RADDT-GR | 8×4 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | 3 סרנים/סרן קבוע הניתן להיגוי |
RAPDD-GR | 8×4 | אוויר | 27/30.5/32/35 טון | יחיד/טבור | 3 סרנים/סרן פושר הניתן להיגוי |
RADDT-G2 | 8×4 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | 3 סרנים/סרן קבוע הניתן להיגוי |
RADD-BR | 8×6 | פרבולי | 21 טון | טבור | |
RADD-TR1 | 8×6 | פרבולי/עלים רגיל | 26 טון | טבור | |
RADD-TR2 | 8×6 | עלים רגיל | 26/32 טון | טבור |
ווי גרירה
ווי גרירה בהתקנה מרכזית, בהתקנה תחתית למחצה ובהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.
מכלי דלק
מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ- 150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,480 ליטר לראש גורר 4×2.
מכלי AdBlue
פלסטיק. נפחים החל מ- 32 ועד 90 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במודול מכל AdBlue.
צלחות גרירה
התקנה מאושרת מאפשרת עומס של עד 36 טון. צלחת גרירה ISO עם פרופילים בצורת L בגבהים שונים כלולה בסדרה ומציעה חופש בחירה משמעותי. צלחת גרירה המותקנת על אוגן היא גרסה בעלת משקל נמוך שאינה מצריכה תושבת התקנה. גובה צלחת הגרירה מעל השלדה הוא כ-140 מילימטרים. מחוון משולב לסיכה וחיבור לגרור זמין כאופציה בגרסאות ספציפיות.
בלמים
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת מהאפשרויות הנוספות.
ההיגוי הדינמי של וולוו
מערכת היגוי פעילה עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת.
ההיגוי הדינמי של וולוו זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים מלבד תצורות עם סרן הינע קדמי (4×4, 6×6, 8×6 ו-10×6).
הרמת סרן כפול
תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של הסרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כאשר המשאית נטענת, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר אוטומטית.
הרמת סרן כפול זמינה בתצורות 6×4 ו-8×4 (עם בוגי טנדם) המצוידות בבלמי דיסק.
בקרת משיכה אוטומטית
מפעילה אוטומטית את סרן ההינע הקדמי כאשר הוא דרוש, ומנתקת אותו כאשר תנאי השטח מאפשרים זאת על מנת לחסוך דלק ולשפר את כושר התמרון. ATC כלול כחלק מהמפרט הסטנדרטי בכל התצורות של וולוו FMX עם סרן הינע קדמי (4×4, 6×6, 8×6 ו-10×6).
סרנים קבועים
זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי פעיל. עומס סרן: 7.5, 9.5, 10 או 16 טון.
סרני פושר
זמינים בגרסה קבועה או בהיגוי פעיל, לראשי גורר ולמשאיות כאחד. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
EBS MEDIUM
בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:
ניטור מצב EBS
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Tech Tool של וולוו.
עזר תחילת נסיעה בעלייה
הבלמים משוחררים רק כאשר יש מומנט מנוע במידה המספיקה להניע את הרכב לפנים.
ניתוח שחיקת רפידות
אזהרת רפידות בלימה – מחשבת את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.)
שחרור אוטומטי של בלם החניה
בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך (רק בתיבת ההילוכים I-Shift).
אופציות נוספות
בנוסף לחבילות התוכנית, יש גם את האפשרויות הבאות:
בלם מתיחה
מאפשר לנהג לדרוש בלימת פעימות של הגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.
ESP (תוכנית יציבות אלקטרונית)
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל, וכך מספקת יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת "מספרת", התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESP עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.
תאורת בלימת חירום
בעת בלימת מצוקה החל ממהירות של 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
מאיט הידראולי (ריטרדר)
מאיט קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.