| D13K | D13K420TC, D13K460TC ו-D13K500TC | G13C* |
---|---|---|---|
תקן פליטה | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
מס' צילינדרים | 6 | 6 | 6 |
נפח | 12.8 dm³ | 12.8 dm³ | 12.8 dm³ |
מהלך | 158 מ"מ | 158 מ"מ | 158 מ"מ |
קדח | 131 מ"מ | 131 מ"מ | 131 מ"מ |
יחס דחיסה | 18:1 (420, 460, 500 כ"ס), 17:1 (540 כ"ס) | 17:01 | 17:01 |
תחום סיבובים חסכוני | 1400 - 950 סל"ד | 1300 - 900 סל"ד | 1400 – 1000 סל"ד |
כוח בלימת פליטה | (2300 סל"ד) 200 קילוואט | - | - |
הספק +VEB | (2300 סל"ד) 375 קילוואט | (2300 סל"ד) 375 קילוואט | (2300 סל"ד) 375 קילוואט |
VEB+ | אופציה | אופציה | אופציה |
מסנני שמן | 2 בעלי זרימה מלאה, 1 עוקף | 2 בעלי זרימה מלאה, 1 עוקף | 2 בעלי זרימה מלאה, 1 עוקף |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 33 ליטר | 35 ליטר | 33 ליטר |
מערכת קירור, נפח כללי | 38 ליטר | 38 ליטר | 39.5 ליטר |
* גז טבעי נוזלי
דלק נטול גפרית (EN590, תכולת גפרית 10 ppm, מקסימום)
ביו-דיזל דור 2 (EN15940, דיזל סינתטי)
עד 100,000 ק"מ, או פעם בשנה עם VDS4.
| יציאת מומנט | יחסי תמסורת |
---|---|---|
EPTT350 | 350 ניוטון מטר* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 ניוטון מטר* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 ניוטון מטר* | 1.26:1 |
*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.
הספק נטו בהתאם ל-EC 582/2011
הספק נטו בהתאם ל-EC 582/2011
D13TC זמין עם בהספק של 420, 460 ו-500 כ"ס. רמות המומנט, עם זאת, גבוהות יותר מאשר במנועי D13 אחרים. מנוע D13TC עם 460 כ"ס מגיע לאותה רמת מומנט כמו מנוע D13 עם 540 כ"ס - אבל בסיבובי מנוע נמוכים יותר. ומערכת I-Save של 500 כ"ס נכנסת לתחום של D16 עם 2800 ניוטון מטר באותן רמות נמוכות של סיבובי מנוע.
זה מתאפשר הודות לטכנולוגיית Turbo Compound, שמשתמשת בטורבינה נוספת לאחר מגדש הטורבו כדי לעשות שימוש חוזר באנרגיה עודפת מגזי הפליטה. אנרגיה זו מומרת ישירות למומנט ישירות על גל הארכובה, והתוצאה היא מנוע רב-עוצמה וחסכוני מאוד בדלק.
D13K380 (279 קילוואט) | |
---|---|
הספק מירבי ב-1,700 סל"ד | 380 כ"ס |
מומנט מרבי ב-830-1,400 סל"ד | 1,814 ניוטון מטר |
D13K420 (309 קילוואט) | |
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 420 כ"ס |
מומנט מרבי ב-905-1,400 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר |
D13K420TC (309 קילוואט) | |
הספק מרבי ב-1,230-1,600 סל"ד | 420 כ"ס |
מומנט מרבי ב-900-1,230 סל"ד | 2400 ניוטון מטר |
D13K460 (345 קילוואט) | |
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 460 כ"ס |
מומנט מרבי ב-945-1,400 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר |
D13K460TC (345 קילוואט) | |
הספק מרבי ב-1,240-1,600 סל"ד | 460 כ"ס |
מומנט מרבי ב-900-1,240 סל"ד | 2600 ניוטון מטר |
D13K500 (368 קילוואט) | |
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 500 כ"ס |
מומנט מרבי ב-980-1,400 סל"ד | 2,500 ניוטון מטר |
D13K500TC (368 קילוואט) | |
הספק מרבי ב- 1600 - 1250 סל"ד | 500 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1250 - 900 סל"ד | 2,800 ניוטון מטר |
D13K540 (397 קילוואט) | |
הספק מרבי ב-1,458-1,700 סל"ד | 540 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1400 - 1000 סל"ד | 2600 ניוטון מטר |
הספק נטו בהתאם ל-EC 582/2011
G13C420 (309 קילוואט) |
|
---|---|
הספק מרבי ב- 1800 - 1400 סל"ד | 420 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1400 - 1000 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר |
G13C460 (338 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב-1800 - 1700 סל"ד | 460 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1400 - 1050 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר |
סוג | הילוך גבוה | מומנט מנוע (ניוטון מטר) | אישור GCW (טונות) |
---|---|---|---|
AT2412F | ישיר | 2400 | 44 |
AT2612F | ישיר | 2600 | 100 |
ATO2612F | הילוך יתר | 2600 | 100 |
AT2412G | ישיר | 2400 | 44 |
AT2612G | ישיר | 2600 | 100 |
ATO2612G | הילוך יתר | 2600 | 100 |
AT2812G | ישיר | 2800 | 60 |
ATO3112G | הילוך יתר | 3150 | 100 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | עומס סרן/בוגי מרבי (טון) | אישור GCW (טונות) |
---|---|---|---|---|---|
הפחתה יחידה | |||||
RSS1244B | יחיד | היפואיד | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/D | יחיד | היפואיד | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | יחיד | היפואיד | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | יחיד | היפואיד | 2800 | 13 | 52 |
RSS1356 | יחיד | היפואיד | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1360 | יחיד | היפואיד | 3550 | 13 | 60 |
RSS1370A/B | יחיד | היפואיד | 3550 | 13 | 70 |
RTS2370A | כפול - טנדם | היפואיד | 3550 | 23 | 70 |
RTS2310A | כפול - טנדם | היפואיד | 3550 | 23 | 100 |
הפחתה טבורית | |||||
RSH1370F | יחיד | חיתוך ספירלה קונית | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3550 | 33 | 120 |
RTH3815 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3550 | 38 | 150 |
RSS1244B | RSS1344C/D | RSS1344E | RSS1352A | RSS1356 | RSS1360 | RSS1370A/B | RTS2370A | RTS2310A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210G | RTH3312B | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 | 2.64:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
| 3.70:1 | 4.11:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||||
| 4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||||
| 4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||||
| 5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||||
| 6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* עבור RSS1344D/E
** עבור RSS1370B
| D13K380 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K420TC | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | ||||||||||||
AT2412F | ● | ● | ||||||||||
AT2612F | ● | ● | ||||||||||
ATO2612F | ● | ● | ||||||||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | ||||||||
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
AT2812G | ● | |||||||||||
ATO3112G | ● | |||||||||||
I-Shift Dual Clutch | ||||||||||||
SP02812 | ● | ● | ● | ● | ● | |||||||
סרני הפחתה יחידה | ||||||||||||
RSS1244B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1344C/D | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1352A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1370A/B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTS2310A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
סרני הפחתה טבורית | ||||||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH3210 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3815 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע להינע ישיר של משאבה הידראולית.
PTER1400: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
PTER-100: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
PTR-F: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
PTR-FL/FH: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: סל"ד נמוך/בינוני/גבוה עם חיבור DIN לחיבור ישיר של משאבה הידראולית.
PTRD-F: סיבובים גבוהים והתקנה עם אוגן חיבור, לחיבור ישיר של גל הינע.
PTRD-D: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור DIN מלפנים ומאחור לחיבור ישיר של משאבות הידרוליות.
PTRD-D1: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור באמצעות אוגן מאחור וחיבור DIN מלפנים.
PTRD-D2: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול מאחור והינע יחיד מלפנים. חיבור באמצעות שני אוגני חיבור מאחור וחיבור DIN אחד מלפנים.