סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי | הפחתה | סרנים קבועים/פושר |
---|---|---|---|---|---|
יחיד |
| ||||
RAD-L90 | 4×2 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-GR | 4×2 | אוויר | 11.5/13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-G2 | 4×2 | אוויר (לעבודות בנייה) | 13 טון | טבור | |
חוגון | |||||
RADT-GR | 6×2 | אוויר | 19/20.5/22.5/23 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי) |
RAPD-GR | 6×2 | אוויר | 19/22 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | אוויר (לעבודות בנייה) | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | פרבולי | 21 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | פרבולי/עלים רגיל | 23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | עלים רגיל | 26/32 טון | טבור | |
RADD-TR3 | 8x4 | עלים רגיל | 38 טון | טבור | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | אוויר | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RAPDT-GR | 8×2 | אוויר | 27/30/30.5/31.5/32 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי) + סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
RAPDD-GR | 8×4 | אוויר | 27/30.5/32/35 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | אוויר (לעבודות בנייה) | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
הינע | גובה שלדה | מתלים | גובה שלדה | גובה 5W* | צמיגים | גובה ריתום מינימאלי | גובה נסיעה נומינלי** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | X-Low | RAD-GR | 266 | 140 | 295-55 | 867 | 912 |
X-low | RAD-GR | 266 | 140 | 295-60 | 887 | 932 | |
Low | RAD-GR | 266 | 140 | 315-60 | 955 | 1015 | |
Med | RAD-GR | 266 | 140 | 315-70 | 1014 | 1075 | |
Med | RAD-GR | 300 | 140 | 315-70 | 1031 | 1092 | |
High | RAD-GR | 266 | 140 | 315-80 | 1056 | 1147 | |
High | RAD-GR | 300 | 140 | 315-80 | 1090 | 1164 | |
6×2 | Low | RADT-GR | 266 | 160 | 315-60 | 975 | 1035 |
Med | RADT-GR | 266 | 160 | 315-70 | 1034 | 1095 | |
Med | RADT-GR | 300 | 160 | 315-70 | 1051 | 1112 | |
High | RADT-GR | 300 | 150* | 315-80 | 1160 | 1234 | |
Med | RAPD-GR | 266 | 160 | 315-70 | 1034 | 1095 | |
Med | RAPD-GR | 300 | 160 | 315-70 | 1051 | 1112 | |
High | RAPD-GR | 266 | 160 | 315-80 | 1076 | 1167 | |
High | RAPD-GR | 300 | 160 | 315-80 | 1110 | 1184 | |
6×4 | High | RADD-GR | 300 | 150* | 315-80 | 1173 | 1234 |
8×4 | High | RAPDD-GR | 300 | 160 | 315-80 | 1137 | 1207 |
* גובה ההתקנה: 60+ מ"מ
** גבהים משוערים
התקנה מרכזית, התקנה תחתית למחצה ומוט גרירה בהתקנה תחתית בגרור עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.
מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,480 ליטר לראש גורר 4×2. מכלים של גז טבעי נוזלי בגדלים של 115 ק"ג (275 ליטר), 155 ק"ג (375 ליטר) ו-205 ק"ג (495 ליטר).
בנפחים של 32 עד 100 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל מכל AdBlue. פלסטיק.
בהתקנה מאושרת שמאפשרת עומס של עד 36 טון. צלחת גרירה ISO עם פרופילים בצורת L בגבהים שונים כלולה בסדרה ומציעה חופש בחירה משמעותי. צלחת גרירה המותקנת על אוגן היא גרסה בעלת משקל נמוך שאינה מצריכה תושבת התקנה. גובה צלחת הגרירה מעל השלדה הוא כ-140 מילימטרים. מחוון משולב לסיכה וחיבור לגרור זמין כאופציה בגרסאות ספציפיות.
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת מהאפשרויות הנוספות.
מערכת היגוי פעילה עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת.
ההיגוי הדינמי של וולוו זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים. התכונה זמינה כעת גם בשילוב עם מתלה קדמי נפרד.
תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של הסרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כאשר המשאית נטענת, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר אוטומטית.
הרמת סרן כפול זמינה בתצורות 6×4 ו-8×4 (עם בוגי טנדם) המצוידות בבלמי דיסק.
זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי פעיל. עומס סרן: 7.5, 9.5, 10 או 15 טון.
זמינים בגרסת היגוי קבוע או היגוי פעיל, לראשים גוררים ולמשאיות אחודות. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.
הבלמים משוחררים רק כשהמנוע מספק מספיק מומנט להניע את הרכב קדימה.
התראת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.)
בלם החניה משוחרר כשהנהג לוחץ על דוושת ההאצה ומשלב הילוך (בתיבות הילוכים I-Shift בלבד).
מאפשר לנהג לדרוש בלימת פעימות של הגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.
בעת בלימה פתאומית, החל ממהירות של 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
ריטרדר קומפקטי שמותקן בתיבת ההילוכים, עם השפעה מרבית של 680 קילוואט.