ככל שהקיבולת גדולה יותר, הסוללה טובה יותר, נכון?

לאיזה מרחק אפשר לנסוע לפני שיהיה צורך לטעון את הסוללות? חלק גדול מהשאלות הנפוצות ביותר לגבי כלי רכב חשמליים קשורות לטווח שלהם. תמיד עדיף מרחק גדול יותר, נכון?

חלוקה עירונית של מצרכים יומיים.

"כמובן שדרושה צריכת אנרגיה יעילה כדי לכסות את הטווח התפעולי. אבל אין סיבה לנסוע עם יותר סוללות מהנדרש", כך לדברי Anna Thordén, מנהלת מוצר, ניידות חשמלית בוולוו משאיות. 

מבחינת הובלה בתנאים של תנועה עירונית, בחלק גדול מהמקרים היכולת לשאת מטען כבד חשובה יותר מהיכולת לנסוע למרחקים גדולים. משאית ממוצעת שמיועדת לחלוקה עירונית בדרך כלל לא עוברת יותר מ-200 ק"מ ביום, ומשאיות פינוי אשפה בדרך כלל עוברות מרחק קצר יותר באופן משמעותי. כדי להגיע לאיזון הנכון בין המטען והטווח, קיבולת הסוללה צריכה לעבור אופטימיזציה כדי להתאים לצרכים הספציפיים. זהו העקרון הבסיסי של הובלה יעילה וחסכונית, והוא עוזר להגביל את ההשפעה על הסביבה. 

"המומחים שלנו מנתחים את הקצאות ההובלה, המסלולים המתוכננים, הטופוגרפיה, קיבולת העומס הרצויה וצורכי הטעינה בכל מקרה לגופו. בשלב הבא אנחנו מציעים פתרון שעומד בצרכים של הלקוח מבחינת דרישות הזמינות והפרודוקטיביות. העיקרון הזה חל על כל המשאית, כולל הסוללות שלה", מסבירה Anna Thordén.

אז לאיזה מרחק אפשר לנסוע בלי לטעון מחדש את הסוללה? התשובה הפשוטה היא עד 300 ק"מ*. עם זאת, התשובה הטובה ביותר היא בעצם שאלה: לאיזה מרחק אתה צריך להגיע? 

* וולוו FL Electric לחלוקה עירונית עם קיבולת סוללה של 100-300 קילוואט-שעה.

מאמרים קשורים