25 חידושי וולוו FH

וולוו FH שינתה את העתיד כבר מההתחלה. היא שינתה את כללי המשחק ב-1993, והיא ממשיכה לשבור שיאים חדשים מבחינת נוחות הנהג, הבטיחות, הביצועים וכושר ההסתגלות העסקי. הנה 25 מהחידושים שלקחו את וולוו FH לפסגה.

משאית וולוו FH שנוסעת על גז טבעי נוזלי

25: משאית וולוו FH שנוסעת על גז טבעי נוזלי (2017)
וולוו משאיות מחפשת תמיד דרכים חדשות להגדלת היעילות ולמציאת פתרונות בני קיימא. ב-2017, הוצגה משאית וולוו FH שנוסעת על גז טבעי נוזלי. משאית להובלות תובעניות שפועלת באמצעות גז טבעי נוזלי או ביו-גז. המשאיות יכולות להפחית פליטות פחמן דו-חמצני ב-20 עד 100 אחוז. זה מאפשר להפחית עוד יותר את ההשפעה על האקלים של הובלות אזוריות והובלות למרחקים ארוכים של מטענים כבדים.
 

בדיקת המטען הכבד של וולוו FH


24: I-Shift עם הילוכים זוחלים (2016)

עם ההילוכים הנמוכים החדשים, וולוו FH יכולה להתניע אפילו עם מטענים כבדים יותר על משטחים קשים, מה שמאפשר לנהג לקחת על עצמו עבודות נוספות. ובעת הנהיגה ללא מטען, בנסיעה חזרה, תמיד ניתן למצוא הילוך מתאים שמפחית את צריכת הדלק.

וולוו FH עם סרן מורם


23: הרמת סרן כפול (2015)

סרני הינע מספקים אחיזה והתנגדות לתזוזה - אשר מגדילות את כמות הדלק שאתה צורך. על ידי ניתוק והרמה של הסרן המניע כשאינך זקוק לו, תוכל להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 4% בנסיעה חזרה שבה סרן אחד מורם. זו בחירה מושלמת עבור נהגים שנוהגים עם מטען כבד בכיוון אחד וללא כל מטען בכיוון השני.

וולוו FH עם מצמד כפול


22: I-Shift Dual Clutch‏ (2014)

עם I-shift Dual Clutch וולוו FH קיבלה תיבת הילוכים עם טכנולוגיית מכוניות מרוץ. זה מאפשר נהיגה חלקה יותר, בפרט בשיפועים.

נהג מבצע היגוי בוולוו FH


21: ההיגוי הדינמי של וולוו (2013)
ההיגוי הדינמי של וולוו מעניק לנהג חוויה חדשה. על-ידי קביעת כוונת הנהגים 2,000 פעם בשניה ופיצוי על פני שטח ורוח, ההיגוי הופך למאומץ פחות. זה מפחית את הלחץ מהגב והצוואר עבור הנהגים. במהירויות גבוהות, ההיגוי הדינמי של וולוו שומר על הנהגים יציבים ובנתיב. ובזמן שאתה מנווט באיטיות ובזהירות, הוא מעניק כוח היגוי נפלא, לא משנה מה כובד המטען.

דור רביעי של וולוו FH


20: דור IV‏ (2012)

ב-2012, משאית וולוו FH החדשה ראתה אור יום. הפעם עם מאפיינים נוספים כדי לסייע לנהג. תא הנהג הוגדל ונוסף לו שטח של מטר מעוקב והחלונות הוגדלו כדי להגדיל את הראות. הטיפול שופר הודות לשלדה עדכנית.

מבט מבפנים על וולוו FH


19: I-Park Cool‏ (2012)

וולוו FH היא סביבת עבודה שלמה. ומרחב מחיה. שינה טובה בלילה היא חיונית לצורך הבטיחות בכביש, ועם פתרון האקלים המשולב I-Park Cool, וולוו משאיות קובעת אמת מידה חדשה לשמירה על הטמפרטורה המתאימה - אפילו בלילה.

וולוו FH בתנאי שטח הרריים


18‏:  I-See‏ (2012)
עם תוכנת I-See, וולוו FH משתמשת בידע מהכבישים המאוכלסים. התוכנה משתמשת בידע כדי להגדיל את החיסכון בדלק בעזרת בקרת שיוט חכמה עבור כל טיפוס ומדרון.

וולוו FH מדגימה אזהרת התנגשות


17: אזהרת התנגשות עם בלם חירום (2012)

וולוו FH שומרת על בטיחות הנהגים מאז 1993. ב-2012, וולוו משאיות הציגה את אזהרת ההתנגשות עם בלם חירום. זהו מאפיין בטיחות פעיל שמשלב רדאר ומצלמה כדי לזהות רכבים שנמצאים לפני המשאית.

דור שלישי של וולוו FH


16: FH דור 3 (2008)

ב-2008, וולוו FH זכתה בשדרוג גדול. פנים תא הנהג עוצב מחדש והציב רף חדש מבחינת נוחות נהג. גם החזית קיבלה מראה חדש הניתן לזיהוי עם שבכה חדשה, מגן שמש ופנסים קדמיים.

לוח מחוונים המציג את DAS


15: בקרת ערנות הנהג (2008)

וולוו משאיות שומרת על הבטיחות בכבישים. ב-2008 הוצגה מערכת בקרת ערנות הנהג. המערכת מזהה כל תנועה לא יציבה בכביש. אם הנהג מראה סימנים של עייפות, המערכת מציגה התראה קולית ואות חזותי.

לחצן המערכת לשמירת נתיב הנסיעה


14: מערכת לשמירת נתיב הנסיעה (2007)

כדי לשמור על בטיחות הנהג, המערכת לשמירת נתיב הנסיעה עוקבת אחר סימוני הכביש באמצעות מצלמה ומזהירה את הנהג אם הוא חוצה שלא במתכוון את סימוני הנתיב.

 

וולוו FH בתנאי שטח הרריים


13: בלם מנוע וולוו+ (2006)

כאשר וולוו FH עשתה את הופעת הבכורה שלה ב-1993, בלם מנוע וולוו היה מאפיין קיים. ב-2006, המערכת זכתה בשדרוג שהגדיל את עוצמת הבלימה בעד 25 אחוז. שדרוג זה הופך את קטעי הכביש בירידה לנינוחים יותר ומפחית את העומס על בלמי הגלגלים.

דור שני של וולוו FH


12: FH דור 2 (2001)

בדור השני של וולוו FH נקבע רף חדש. המשאית שכבר הייתה מצליחה באותה תקופה קיבלה מאפיינים נוספים ששיפרו את מקום העבודה עבור נהגים ולרווחי יותר עבור העסקים. תא הנהג בעל העיצוב החדש היה בעל אווירודינמיקה טובה אף יותר. 

איור מערכת יציבות אלקטרונית של וולוו FH


11: תוכנית יציבות אלקטרונית (2001)

ב-2001, וולוו משאיות הציגה את תוכנית היציבות הראשונה בעולם שמטפלת הן בשילובי משאית והן בשילובי טרקטור. במצבי סיכון היציבות האלקטרונית נכנסת מיידית לפעולה, מפחיתה את הספק המנוע ומפעילה את הבלמים של כל גלגל במשאית ובגרור בנפרד.

בדיקות בטיחות של וולוו FH


10: תא נהג סופג אנרגיה (2001)
וולוו משאיות מוצאת תמיד דרכים חדשות להגדלת הבטיחות. במקרה של התנגשות, תא הנהג סופג האנרגיה מעביר את האנרגיה לאחור כדי לשמור על מרחב הישרדות חיוני בתוך התא.

I-Shift של וולוו


9: I-shift‏ (2001)

ב-2001, וולוו FH קיבלה את תיבת ההילוכים I-Shift. מהפכה בתיבת ההילוכים. זו הייתה מערכת תיבת הילוכים שנבנתה במיוחד עבור החלפת הילוכים אוטומטית, דבר שלא היה קיים עדיין עבור משאיות. זה העניק לוולוו FH יתרון עצום - ואפשר לנהג להתמקד בתנועה תוך קבלת ביצועים מיטביים בעת הובלה למרחקים ארוכים.

 

בלם דיסק


8: בלם דיסק עם מערכת בלמים עם בקרה אלקטרונית (1999)

ביצועים נפלאים חשובים בכל חלקי המשאית. עם בלמי הדיסק עם EBS, וולוו FH קיבלה ב-1999 יכולת תגובה מעולה תוך מתן גישה למאפיינים עתידיים נוספים.

בדיקות בטיחות של וולוו


7: מערכת הגנה תת רכבית קדמית (1996)
בטיחות חשובה לא רק עבור הנוסעים במשאית. במקרה של התנגשות חזיתית עם רכב, וולוו FH מתוכננת לספוג חלק מהכוח על-ידי נסיעה לאחור. וולוו משאיות הציגה את המאפיין הזה הרבה לפני שהוא הפך להכרחי.

בדיקות בטיחות של כרית אוויר


6: כרית אוויר (1995)

כיצרנית הראשונה של משאיות להובלות תובעניות בעולם, וולוו הציגה את כרית האוויר של הנהג ב-1995.

מנוע D12


5: מנוע D12A‏ (1993)

עם מנוע D12A, וולוו FH קיבלה עמדת פתיחה מוקדמת מעולה. למנוע החדש היו ביצועים יוצאים מן הכלל. הייתה לו יחידת מזרק אחת לכל צילינדר, גל זיזים עילי וארבעה שסתומים לכל צילינדר. כאשר נהגים בדקו אותו - המנוע היה אחד מהדברים שבלטו.

וולוו FH בנהיגה במורד ביער


4: בלם מנוע וולוו (1993)

בלם מנוע וולוו העניק לוולוו FH עוצמת בלימה נפלאה מההתחלה. הפחתת הלחץ על בלמי הגלגלים - ומתן מהירות ממוצעת גבוהה יותר בפני שטח הרריים עם בטיחות מוגברת.

מבחני אווירודינמיקה של דגם וולוו FH


3: אווירודינמיקה (1993)

וולוו FH עברה בדיקות נרחבות במנהרות אוויר כפי ששום משאית לא עשתה כדי לספק את האווירודינמיקה המיטבית. זה העניק ביצועים טובים יותר וצריכת דלק נמוכה יותר.

מבט מבפנים על וולוו FH


2: תא הנהג (1993)

אחד מהיתרונות העיקריים שהיו לוולוו FH בעת השקתה היה ההתמקדות שלה בנהג. תא הנהג עוצב לאחר אינספור בדיקות עם נהגים אמיתיים. כל החלטה התקבלה תוך מחשבה על הצרכים שלהם. התוצאה הייתה תא נהג שהשאיר רושם עז בשוק. וולוו FH לא הייתה רק מקום לנהיגה, אלא גם מקום למחייה.

שתי משאיות וולוו FH


1: שלדה (1993)

כשוולוו FH נוצרה, היא הייתה חלק מתוכנית רחבה יותר בוולוו משאיות. אחד מהדברים שהפכו את וולוו FH לכל כך נפלאה מההתחלה היה השלדה החדשה. היא עוצבה כבסיס שעליו יוכלו להתבסס כל המהנדסים האחרים. זה יצר יציבות ויצירתיות - וגם הכין את הקרקע לקווי משאיות מוצלחים עתידיים.

מאמרים קשורים