מפרט קו ההינע של וולוו FMX

• מנועים
• I-Shift
• חבילות תוכנה של I-Shift
• תיבות הילוכים ידניות
• Powertronic

• סרנים אחוריים
• ‏‫‏‫יחסי תמסורת של הסרנים האחוריים
• שילובי קו הינע
• מעבירי כוח

מנועים

  D11K D13K
מס' צילינדרים 6 6
נפח ‎10.8 dm³‎ ‎12.8 dm³‎
מהלך 152 מ"מ 158 מ"מ
קדח 123 מ"מ 131 מ"מ
יחס דחיסה 17.0:1 17.0:1
תחום סיבובים חסכוני 1400 - 950 סל"ד 1400 - 900 סל"ד
הספק בלימת פליטה (2400 סל"ד) 160 קילוואט (2300 סל"ד) 200 קילוואט
אפקט VEB (2400 סל"ד) 290 קילוואט  
VEB אופציה  
הספק VEB+   (2300 סל"ד) 375 קילוואט
VEB+   אופציה
מסנני שמן 2 בעלי זרימה מלאה, 1 עוקף 2 בעלי זרימה מלאה, 1 עוקף
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן 36 ליטר 33 l 
מערכת קירור, נפח כללי 36 ליטר 38 l 

דרישות קדם לדלק

דלק נטול גפרית בלבד (EN590, תכולת גפרית מרבית 10 ppm).

  

מעביר כוח מותקן על המנוע

  יציאת מומנט יחסי תמסורת
EPTT650 650 ניוטון מטר*  1.26:1
EPTT1000 1000 ניוטון מטר* 1.26:1
*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.
D11K - הספק/מומנט

D11K - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011

D11K330 (243 קילוואט)  
הספק מרבי ב- 1600-1900 סל"ד 330 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 950 סל"ד 1600 ניוטון מטר
   
D11K370 ‏(273 קילוואט)  
הספק מרבי ב-1600-1900 סל"ד 370 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 950 סל"ד 1750 ניוטון מטר
   
D11K410 (302 קילוואט)  
הספק מרבי ב-1600-1900 סל"ד 410 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 1000 סל"ד 1950 ניוטון מטר
   
D11K450 (332 קילוואט)  
הספק מרבי ב-1600-1900 סל"ד 450 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 1000 סל"ד 2150 ניוטון מטר
D13K - הספק/מומנט

D13K - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011

D13K420 (309 קילוואט)  
הספק מרבי ב- 1800 - 1400 סל"ד 420 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 860 סל"ד 2,100 Nm 
   
D13K460 (338 קילוואט)  
הספק מרבי ב- 1800 - 1400 סל"ד 460 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 900 סל"ד 2,300 Nm 
   
D13K500 (368 קילוואט)  
הספק מרבי ב- 1800 - 1400 סל"ד 500 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1400 - 1000 סל"ד 2,500 Nm 
   
D13K540 ‏(397 קילוואט)  
הספק מרבי ב- 1800 - 1450 סל"ד 540 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1450 - 1000 סל"ד 2600 ניוטון מטר
I-Shift

תיבת 12 הילוכים עם תיבת פיצול ותחום, עם מערכת החלפת הילוכים אוטומטית. את I-Shift ניתן לצייד במאט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן.

מפרטים

סוג
הילוך גבוה
מומנט מנוע
משקל ברוטו משולב (GCW) מאושר
AT2412F ישיר 2400 ניוטון מטר 44 טון
AT2612F ישיר 2600 ניוטון מטר 100 טון
ATO2612F הילוך יתר 2600 ניוטון מטר 100 טון

חבילות תוכנה I-Shift

גרסה בסיסית (TP-BAS)
TP-BAS היא חבילת התוכנה הסטנדרטית המצורפת ל-I-Shift, והיא כוללת את הפונקציות הבסיסיות של תיבת ההילוכים לנהיגה מצוינת מכל הבחינות.

תוכנת שינוי ממסרת החלוקה של I-Shift ‏(TP-DIST)
TP-DIST מתאימה את פונקציית תיבת ההילוכים לתנאים הספציפיים במגזר החלוקה. חבילת תוכנה זו כוללת פונקציות שמסייעות ליכולת התמרון בעת התחלת נסיעה ממצב עצירה, תמרון ונסיעה במהירות נמוכה.

תוכנת שינוי ממסרת הבנייה של I-Shift ‏(TP-CON)
TP-CON מתאימה את פונקציית תיבת ההילוכים לתנאים הספציפיים במגזר הבנייה. חבילת תוכנה זו כוללת פונקציות שמסייעות ליכולת התמרון בעת התחלת נסיעה ממצב עצירה, תמרון ונסיעה במהירות נמוכה. תוכנה זו גם יכולה להתמודד עם תנאי כביש קשים יותר.

תוכנת שינוי הממסרה של הובלות למרחקים ארוכים‬ של I-Shift ‏(TP-LONG)
TP-LONG כוללת פונקציות חכמות המצמצמות את צריכת הדלק. חבילת תוכנה זו מתאימה במיוחד להובלות למרחקים ארוכים אשר שמות דגש על חיסכון בדלק. חבילה זו כוללת את פונקציית I-Roll.

‏‫הובלות תובעניות (TP-HD)
TP-HD ממטבת את I-Shift להובלות תובעניות במשקל כולל משולב גבוה (>85 טון). ללא קשר למשקל הכולל המשולב, הנהג יכול תמיד למטב את יכולת הנהיגה על-ידי בחירה או השבתה של מצב ההובלות התובעניות, והפעלת מצב ההובלות למרחקים ארוכים. הפונקציות בחבילת התוכנה גם מציעות
יתרונות למשאיות המובילות כמה גרורים.

חבילות תוכנה I-Shift

גרסאות מכירות TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
פונקציות PTO בסיסיות (APF-BAS)
פונקציות PTO משופרות (APF-ENH) o o o o o
כוונון בחירת הילוכים בסיסית (AMSO-BAS)
כוונון בחירת הילוכים משופרת, כולל קיק-דאון (AMSO-AUT) o o o
פונקציות מקצועיות בסיסיות (AVO-BAS)
ביצועים משופרים – כבישים משובשים (AVO-ENH) o o o
אסטרטגיית החלפת הילוכים בסיסית
החלפת ביצועים
ניטור טמפרטורת שמן תיבת הילוכים
שילוב הילוכים להפעלה כבדה
I-Roll (•)
בקרת שיוט חכמה (•)
בקרת התחלת נסיעה
אסטרטגיית החלפת הילוכים משופרת (GCW ≤ ‏85 טון)
בקרת GCW למשימות תובעניות (85 טון < GCW ≤ ‏180 טון)
הילוך זוחל נמוך במיוחד* (ASO-ULC) o o o
הילוך זוחל* (ASO-C) o o o
הילוך אחורי במהירות כפולה* (ARSO-MSR) o o o
I-See ‏(PVT-BAS) עם שימוש בנתוני GPS o o
I-See ‏(PVT-EXT) עם שימוש בנתוני GPS o o
• סטנדרטי (•) ניתן להשתמש בפונקציה כאשר TP-LONG מופעל. o אופציונלי – לא זמין
*רק AT2612F, ‏ATO2612F, ‏ARSO-MSR דורש ASO-ULC או ASO-C.
**רק AT2612F ו-ATO2612F

הסבר על פונקציות I-Shift

אסטרטגיית החלפת הילוכים בסיסית
בחירה אוטומטית של יחס התחלת הנסיעה הנכון (הילוך ראשון עד שישי). הבחירה של הילוך התחלת הנסיעה מושפעת מהמשקל הכולל ומשיפוע הכביש.

החלפת ביצועים
מאפשרת החלפת הילוכים מהירה ומעודנת יותר באמצעות שימוש חכם בבלם המנוע, מצמד הרכב ובלם תיבת הילוכים מיוחד.

כוונון בחירת הילוכים בסיסית
מאפשר לכוונן את בחירת ההילוך באמצעות לחצני ידית ההילוכים במהלך בלימת מנוע במצב אוטומטי.

חיישן טמפרטורת שמן של תיבת ההילוכים
מציג את טמפרטורת השמן של תיבת ההילוכים בצג המידע לנהג.

אסטרטגיית החלפת הילוכים משופרת
הודות לפעולה ההדדית עם EBS ו-ECS, התחלות הנסיעה והתמרונים החדים הופכים לקלים הרבה יותר. הספק הבלימה של VEB/VEB+‎ משתפר על-ידי בחירה אוטומטית של ההילוך הנכון כך שהמנוע פועל בסיבובים גבוהים. כאשר מחליפים הילוך במהלך בלימת מנוע, בלמי הגלגלים מופעלים כדי לפצות על אובדן מומנט הבלימה.

בקרת התחלת נסיעה
ממטבת את בחירת ההילוך ופונקציות EBS לביצוע תמרונים במהירויות נמוכות. בין השאר, הפונקציה גם מבטיחה שהפונקציה "עזר תחילת נסיעה בעלייה" תופעל רק במעלה שיפועים.

I-Roll
שילוב וניתוק אוטומטיים של פונקציית סבסוב הגלגלים החופשי להפחתת תצרוכת הדלק. I-Roll נמצא בשימוש כשאין צורך בהספק המנוע או בבלימת מנוע, למשל בנסיעה בכבישים ישרים.

בקרת שיוט חכמה
פועלת בשילוב עם שיוט הבלמים ומבטיחה שבלמי העזר אינם מופעלים שלא לצורך. בכך ניתן לעשות שימוש רב עוד יותר בתפקוד סבסוב הגלגלים.

I-See
תוכנת I-Shift חכמה יכולה לשמור נתוני טופוגרפיה ולהשתמש במידע זה לחיסכון בדלק ולשיפור נוחות הנסיעה. הנתונים נשמרים בבסיס נתונים הזמין למשתמשי I-See אחרים. כאשר מזמינים I-See, כלולה גם בקרת השיוט I-Cruise. (ניתן גם להזמין את I-Cruise בנפרד.)

בקרת GCW למשימות תובעניות
ממטבת בחירת הילוכים למשקל משולב כולל גבוה, 180 - 85
טון.

אפשרויות נוספות

פונקציות PTO משופרות
כמה פונקציות שהופכות את השימוש במעביר הכוח לקל יותר.

כוונון בחירת הילוכים משופרת, כולל קיק-דאון
מאפשר לכוונן את בחירת ההילוך באמצעות לחצני ידית ההילוכים במהלך תחילת הנסיעה במצב אוטומטי. תפקוד הקיק-דאון בוחר את ההילוך המתאים לשם האצה מרבית.

‏‫ביצועים משופרים – כבישים משובשים
כמה פונקציות המכווננות את החלפת ההילוכים ומסייעות בהתחלת הנסיעה ובנהיגה בכבישים בעלי איכות ירודה ובאזורים הרריים.

פאורטרוניק

תיבת הילוכים אוטומטית לחלוטין עם ממיר מומנט ומצנן שמן. החלפת ההילוכים נעשית ללא אובדני כוח. ניתן להוסיף מעביר כוח, מאיט משולב (ריטרדר) ומשאבת הגה כוח לחירום ל-Powertronic כבר במפעל.

פאורטרוניק

סוג הילוך גבוה מומנט מנוע (ניוטון מטר) אישור GCW (טונות)
PT2106 ישיר 2100 44
PT2606 ישיר 2600 60

פאורטרוניק, תוכנות נהיגה מובנות

חסכון

מיועדת לחסכון מיטבי בדלק. החלפת ההילוכים מתרחשת בטווח סיבובי המנוע החסכוני ביותר.

ביצועים

משמשת כשיש צורך בהספק מנוע נוסף. העלאת והורדת הילוכים בסיבובי מנוע גבוהים יותר.

תיבות הילוכים ידניות

תיבת 14 הילוכים ידנית בעלת תחום ופיצול עם שני הילוכים זוחלים ו-12 הילוכי נסיעה מסונכרנים, ובנוסף ארבעה הילוכי נסיעה לאחור. הפעלה באמצעות כבל מעניק מהלך קצר ומצבי הילוכים ברורים, ומבטלת את הרעידות בידית ההילוכים. סנכרון המוגן בפטנט עם תפקוד סרוו פירושם כוחות החלפת הילוכים נמוכים. את תיבות ההילוכים ניתן לצייד במאט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן.

תיבות הילוכים ידניות

סוג הילוך גבוה מומנט מנוע (ניוטון מטר) אישור GCW (טונות)
VT2009B ישיר 2000 60
VT2214B ישיר 2200 100
VTO2214B הילוך יתר 2200 100
VT2514B ישיר 2500 100
VTO2514B הילוך יתר 2500 100
VT2814B ישיר 2800 100
VTO2814B הילוך יתר 2800 100

סרנים אחוריים

סוג סרן הילוך מומנט מרבי (ניוטון מטר) עומס סרן/בוגי מרבי (טון) אישור GCW (טונות)
הפחתה יחידה          
RSS1344C/D יחיד היפואיד 2600 13 44
RSS1356 יחיד היפואיד 2400/2800 13 56/44
RSS1360 יחיד היפואיד 3550 13 60
RTS2370A כפול - טנדם היפואיד 3550 23 70
           
הפחתה טבורית          
RSH1365 יחיד שיפועי ספירלי 2400 13 65
RSH1370F יחיד חיתוך ספירלה קונית 3550 13 70
RTH2610F כפול - טנדם חיתוך ספירלה קונית 3550 26 100
RTH3210F כפול - טנדם חיתוך ספירלה קונית 3550 32 100
RTH3312 כפול - טנדם חיתוך ספירלה קונית 3550 33 120
           

‏‫יחס תמסורת של הסרנים האחוריים‬

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          
*ל- RSS1344D.

שילובי קו הינע

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
תיבת הילוכים ידנית                
VT2009B          
VT2214B    
VTO2214B    
VT2514B        
VTO2514B        
VT2814B              
VTO2814B              
                 
פאורטרוניק                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
סרני הפחתה יחידה                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
סרני הפחתה טבורית                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
סרן קדמי מניע/ממסרת חלוקה                
FAA11/FAA21/V2501TB

מעבירי כוח

מותקן על המנוע

PTER-DIN
מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע להינע ישיר של משאבה הידראולית.

PTER1400
מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית.

PTER100
מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית.

מותקן על תיבת ההילוכים

PTR-F
מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.

PTR-FL/FH
מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
סל"ד נמוך/בינוני/גבוה עם חיבור DIN לחיבור ישיר של משאבה הידראולית.

PTRD-F
סיבובים גבוהים, התקנה עם אוגן חיבור, לחיבור ישיר של גל הינע.

PTRD-D
סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור DIN קדמי ואחורי להתקנה ישירה של משאבות הידרואליות.

PTRD-D1
סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור אוגן מאחור ו- DIN מלפנים.

PTRD-D2
סיבובים גבוהים, עם הינע כפול מאחור והינע יחיד מלפנים. חיבור שני אוגנים מאחור וחיבור DIN אחד מלפנים.  

הורדה

מפרטי קו הינע

הורד את כל מפרטי קו ההינע כקובץ PDF. הורדה(PDF, 4.3 MB)
מצא את היבואן המקומי שלך

מבט קרוב על וולוו FMX

הרכב את המשאית המושלמת עבורך. הכול קורה אצל הסוכן המקומי של 'וולוו משאיות'.

מצא את היבואן המקומי שלך