המערכת מהירה להפליא; הפעלת מצמד 'שיני הכלב' לוקחת פחות מחצי שנייה. כך ניתן להבטיח אחיזה וניידות מרביות כל הזמן.

Jonas Odermalm

מנהל חטיבת הבנייה, 'וולוו משאיות'

סרטון בדיקה בזמן אמת של בקרת המשיכה האוטומטית

סופי בת הארבע ב:

נהיגת המבחן הקשה ביותר עד כה

בקרת ATC מופעלת אוטומטית

איך זה עובד

בתנאי רטיבות, בקרת המשיכה האוטומטית מפעילה ומנתקת באופן אוטומטי את ההינע בגלגלים הקדמיים בדיוק ברגע הנחוץ. חיישנים בגלגלים האחוריים מזהים מתי אתה מתחיל לאבד אחיזה, וההינע לכל הגלגלים מופעל מיד. לאחר מכן, מצמד "שיני כלב" מעביר את העוצמה לסרן הקדמי המניע והמשאית ממשיכה הלאה מבלי לאבד מומנט או מהירות. הסרן הקדמי המניע עדיין מופעל עד שהנהג משחרר את דוושת ההאצה.

בקרת ATC לא דורשת התערבות של הנהג – היא פשוט עובדת. עם זאת, קיים מתג בלוח המכשירים שמאפשר לך להפעיל ידנית את הסרן הקדמי, או כאשר תנאי הנהיגה נעשים קשים מאוד, להפעיל את כל נועלי הדיפרנציאל.

מערכת מוכחת זו מהווה חלק מציוד הבנייה של וולוו כבר שנים. אנחנו היצרן הראשון שהציג מערכת מהפכנית זו במשאיות לתחום הבנייה.

בקרת ATC נמצאת בשימוש רק בעת הצורך כדי לחסוך דלק ובלאי

חסוך דלק יקר

המחקר שלנו מצביע על כך שרוב הנהגים זקוקים להינע לכל הגלגלים רק ב-5% מהזמן. כלומר, 95% מהזמן סרן ההינע הקדמי מוביל לבזבוז דלק. בקרת משיכה אוטומטית עוזרת לך להגדיל את יעילות צריכת הדלק. כשאין צורך באחיזה הנוספת, המערכת מנתקת את הסרן הקדמי באופן אוטומטי, ומפחיתה את צריכת הדלק בשיעור של עד 2% (בהתבסס על מחזור נהיגה של הובלה אזורית). הניתוק האוטומטי של הסרן הקדמי גם מפחית את הבלאי.

בקרת ATC מספקת את כל המשיכה בעת הצורך

ללא פשרות

סרן הינע קדמי מחלץ אותך מצרות. אבל כשהוא מופעל, הוא פוגע ביכולת התמרון. בניגוד למערכות קבועות של הינע לכל הגלגלים, בקרת ATC מאפשרת לך ליהנות משני העולמות. כשסרן ההינע הקדמי מופעל, תקבל את כל כוח המשיכה הדרוש. כשהוא מנותק (רוב הזמן), תשפר את יכולת התמרון של המשאית.

השלדה של וולוו FMX מתוכננת במטרה להגן על כל החלקים החיוניים של הרכב

הכול מוגן

השלדה של וולוו FMX תוכננה במטרה להגן על כל החלקים החיוניים של הרכב. המוטות המקבילים ומוטות הקישור ממוקמים כולם בקו אחד עם הסרן, בתוך מעטפת בית הסרן. תאי הבלימה ומכלי הדלק מוגנים היטב גם כן.

סרן ההינע הקדמי נמצא באותו מיקום של הסרן שלא מניע – וכך מספק לך זווית גישה טובה יותר בעליות חדות (28° עם סרן הינע קדמי וממדי צמיגים של 13R22.5). סרן ההינע הקדמי זמין גם עם מתלה אוויר אחורי ומספק מרווח גחון של 300 מילימטרים.

קבל מידע נוסף על מתלה האוויר האחורי
תצורות זמינות עבור בקרת המשיכה האוטומטית של FMX

תצורות זמינות

  • משאית 4×4
  • גורר 4×4
  • משאית 6×6
  • גורר 6×6
  • משאית ‎8×6
  • משאית 10x6

מצא את היבואן המקומי שלך

אתה בשליטה

רוצה לבדוק את בקרת המשיכה האוטומטית בעצמך? בקר אצל הסוכן המקומי של 'וולוו משאיות'.

מצא את היבואן המקומי שלך