כיצד I-Shift Dual Clutch עוזר לחברת ההובלות האיטלקית Sartori לחסוך דלק במסלולים הרריים ותובעניים

בצפון איטליה ההררית, חברת ההובלות בבעלות משפחתית Sartori Trasporti זקוקה לכלי רכב המשלבים בין ביצועים ברמה גבוהה לבין צריכת דלק נמוכה. וולוו FH עם I-Shift Dual Clutch מהווה את הפתרון המושלם.

מייסד Sartori Trasporti, ‏Giorgio (משמאל), בתו Cristiana, בנו Enrico (מימין) וחתנו Federico.

כאשר Giorgio Sartori, הפטריארך של חברת Sartori, הקים את החברה עם רכב שירות עם שלושה גלגלים לפני חמישים שנה, הכל נבע מאהבתו למשאיות. תוך זמן קצר הוא פנה לחברות שהיו זקוקות לעזרה בהובלות של חלקי מנוע ומוצרי עור, ומאז יצר קשרים חזקים עם המותגים האיטלקיים והבינלאומיים היוקרתיים ביותר של מוצרי עור איכותיים.

Sartori Trasporti פועלת באיטליה ובעיקר נוהגת בין מחוז וינצ'נזה, שבו ממוקמים המשרדים הראשיים שלה, לטוסקנה, לשם היא מעבירה סחורות ללקוחות שלה.

Sartori Trasporti פועלת באיטליה ובעיקר נוהגת בין מחוז וינצ'נזה, שבו ממוקמים המשרדים הראשיים שלה, לטוסקנה, לשם היא מעבירה סחורות ללקוחות שלה.

כיום, Giorgio מנהל את החברה יחד עם בנו, Enrico, האחראי על צי כלי הרכב, התחזוקה ולוגיסטיקת המטענים, ובתו Cristiana, האחראית על התכנון והמנהלה. בעלה של Cristiana, ‏Federico, מעורב גם הוא בעסקי החברה ובני המשפחה מבלים זמן רב במשרד הראשי בארזיניאנו.

"אני חושב שניהול עסק משפחתי נותן לנו יתרון גדול, בעיקר אם מדובר במשפחה מאוחדת כמו שלנו. כמובן, יש רגעים של אי הסכמה, אבל אנחנו תמיד מתקדמים הלאה בלי יותר מדי קשיים", אומר Giorgio Sartori.

מאז הקמתה, Sartori Trasporti מקפידה לספק שירותים איכותיים ומדויקים, וכבר בתחילת הדרך החלה להשתמש במשאיות וולוו למשלוחים. כיום, הצי שלה מורכב מ-29 משאיות, כאשר 16 מהן הן משאיות של וולוו.

בגלל שאנחנו נוסעים במסלולים הרריים רבים, אנחנו צריכים כלי רכב שמספקים ביצועים אבל עם צריכת דלק נמוכה.

בשעות הבוקר ולפנות ערב באתר של Satori, כולם עסוקים בהעמסה ובפריקה של המשאיות.

בשעות הבוקר ולפנות ערב באתר של Satori, כולם עסוקים בהעמסה ובפריקה של המשאיות.

כל יום, מ-6 עד 8 בבוקר ובסוף היום, המשאיות מגיעות למשרדי חברת Sartori לטיפול במשלוחים. מדובר במחול של מלגזות, המזכיר את מעוף יונקי הדבש, מהמחסן למשאיות הסמי-טריילר הממתינות. הבן Enrico מפקח על השלב העדין הזה של טעינה ופריקה של המשאיות יחד עם Federico, החתן.

"אנחנו טוענים את כלי הרכב בזריחה כי אנחנו צריכים לצאת מוקדם ולקצר את זמני הנסיעה עד כמה שאפשר כדי לעמוד בדרישות האחסון של הלקוחות שלנו. בנוסף, יש לנו נהגים שנוסעים רק בלילה: הם יוצאים בערב ומגיעים ליעד בבוקר."

כמו אביו, Enrico הוא חובב משאיות נלהב עם תשוקה לטכנולוגיה. הוא עוקב אחרי כל החידושים שמוצעים על-ידי 'וולוו משאיות' בעניין רב, ומרוצה מאוד מהרכישות האחרונות שלו, שתי משאיות וולוו FH עם I-Shift ו-Dual Clutch, שהתגלו כפתרון המושלם למסלול בטוסקנה. 

Sartori Trasporti הבחינה בחיסכון משמעותי בדלק בעקבות השימוש ב-I-Shift Dual Clutch בנהיגה באזורים הרריים. Dual Clutch פועל כאן בשיאו משום שהוא מאפשר לשמור על מהירות המנוע בזכות החלפות הילוכים מהירות וזריזות.

Sartori Trasporti הבחינה בחיסכון משמעותי בדלק בעקבות השימוש ב-I-Shift Dual Clutch בנהיגה באזורים הרריים. Dual Clutch פועל כאן בשיאו משום שהוא מאפשר לשמור על מהירות המנוע בזכות החלפות הילוכים מהירות וזריזות.

 

"מבחינתי, ביצועים מהווים 50 אחוזים מהרווחים שמפיק כלי הרכב. אבל זה חייב להשתלב עם צריכת הדלק, שחייבת להיות עקבית. בגלל שאנחנו נוסעים במסלולים הרריים רבים, אנחנו צריכים כלי רכב שמספקים ביצועים אבל עם צריכת דלק נמוכה. בזכות תיבת ההילוכים החדשה עם המצמד הכפול, אנחנו מעריכים שהפחתנו את צריכת הדלק ב-3 אחוזים בהשוואה לגרסה הקודמת!"

בפועל, משאיות Dual Clutch שנוסעות 150,000 קילומטרים, מאפשרות ל-Sartori Trasporti להסתמך על חיסכון של 2,500 אירו בסוף השנה בעלויות דיזל. אבל קיימים יתרונות עסקיים נוספים. 

המשאיות של Sartori Transporti נוסעות בדרך כלל 150,000 קילומטרים מדי שנה. בעזרת I-Shift Dual Clutch, הם מעריכים שכל משאית חוסכת 2,500 אירו בשנה בעלויות דלק.

המשאיות של Sartori Transporti נוסעות בדרך כלל 150,000 קילומטרים מדי שנה. בעזרת I-Shift Dual Clutch, הם מעריכים שכל משאית חוסכת 2,500 אירו בשנה בעלויות דלק.

 

"אחרי שישה חודשים בלבד, אנחנו מעריכים שחסכנו הוצאות נוספות לגבי קו ההינע הכולל של הרכב, עם עלייה קטנה במהירות הממוצעת והפחתה בבלאי של הצמיגים, והכול הודות למומנט המנוע העקבי. אנחנו בודקים כרגע צמיגים שמאפשרים לנו לנסוע 400,000 ק"מ", אומר Enrico.

עסקיה של Sartori משגשגים כרגע, אבל המשפחה סבלה ממהמורות בדרך, בעיקר במהלך המשבר הכלכלי שפקד את איטליה לפני כמה שנים. למרבה המזל, המשפחה מחזיקה במחסנים משלה ולא הייתה צריכה לשלם שכירות, ויחד עם הלקוחות החברה הצליחה להתמודד עם התקופה הקשה.‬

האב Giorgio באתר הבניה של המשרדים הראשיים החדשים של Sartori

האב Giorgio באתר הבניה של המשרדים הראשיים החדשים של Sartori

"לאור העובדה שהקשיים הכלכליים שלנו היו קשורים לקשיים שלהם, עבדנו יחד זה לצד זה. הקשר שלנו עם כמה מהלקוחות ממושך, כי הם התחילו לעבוד עם אבא שלי. זה גרם ליחסי אמון הדדיים ועזרה הדדית", מסבירה Cristiana Sartori.

כיום, המשבר הכלכלי הוא זיכרון רחוק וכל המרכיבים לצמיחה נוספת נמצאים בהישג ידו של העסק המשפחתי. משפחת Sartori כבר משקיעה בעתיד על-ידי בניית משרדים ראשיים חדשים מחוץ לארזיניאנו, שיאכלסו הן את Sartori Trasporti והן את Velo Trans SRL, חברה שהם מחזיקים 51 אחוזים ממנה.

"האיחוד של שתי החברות שלנו במתחם אחד הפרוש על פני 10,000 מטרים רבועים יקל על העבודה, ימטב את השימוש בשטח ובמשאבים וימשיך לשפר את השירותים שאנחנו מספקים. אנחנו מתכננים לעבור באביב הבא", אומר Giorgio Sartori עם חיוך של שביעות רצון על פניו.

SARTORI TRASPORTI SRL

נוסדה: 1966.
בעלות: Giorgio Sartori. משפחת Sartori גם מחזיקה ב-51 אחוזים מחברת ההובלות Velo Trans SRL.
משרדים ראשיים: ‏‫ארזיניאנו, ויצ'נזה.
מספר עובדים: 36 (כולל נהגים).
משימות: הובלת סחורות של צד שלישי, בעיקר מוצרי עור מכל הסוגים, כימיקלים, בדים ומכונות. החברה פועלת עם אישור UNI EN ISO 9001:2008 מאז 1996.
מספר משאיות וולוו:‬ 16.
מאפיינים: כל יחידות הראש הגורר של וולוו מהדור האחרון מצוידות ב-I-Shift Dual Clutch, תאים עם דרגשים כפולים ומפרטים מתקדמים (היגוי דינמי של וולוו, ‏‫עזר שמירה על נתיב הנסיעה ו‏‫אזהרת התנגשות עם בלם חירום).
צריכת דלק: 35 ליטרים ל-100 ק"מ בנסיעות לטוסקנה - 28 ליטרים ל-100 ק"מ בנסיעות לקמפניה.
השוק: Sartori Trasporti פועלת באיטליה ובעיקר נוהגת בין מחוז וינצ'נזה, שבו ממוקמים המשרדים הראשיים שלה, לטוסקנה, לשם היא מעבירה סחורות ללקוחות שלה. הואיל והחברה גם מעבירה כימיקלים להכנת עור למפעלים שונים, משאיות החברה כמעט לעולם לא נוסעות ריקות.